شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تجلیل

امام جمعه اصفهان گفت: امروزه غیبت مکتوب که در شبکه های اجتماعی توسط برخی از افراد در حال رواج است از غیبت شفاهی هم بدتر است. دسترسی نداشتن به مسئولین تکلیفی بر غیبت کردن نیست و نباید آبروی دیگران را بریزیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان،  آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از اساتید حوزه علمیه اصفهان، به مناسبت روز استاد و سالروز شهادت آیت الله مطهری، اظهار کرد: تقارن روز استاد و ولادت با سعادت یگانه منجی عالم بشریت را به میمنت می گیریم.

وی با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع) پیرامون حضرت ولی عصر(عج) بیان کرد: امام عسکری(ع) می فرماید، اینکه بنی عباس و بنی امیه علیه ما شمشمیر کشیدند از دو جهت بود، نخست آنکه می دانستند خلافت حق آنها نیست و حق ما اهل بیت است و می ترسیدند که ما قیام کنیم و خلافت را بر جای حقش مستقر کنیم.

مدیر حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: دلیل دوم این که بنی امیه و بنی عباس از اخبار متواتر نقل شده از اجداد ما شنیده بودند که منجی عالم بشریت ظهور می کند و براین اساس می ترسیدند آن منجی یکی از ما اهل بیت باشد و همچنین می دانستند که خود از ظالمان هستند و از بین می روند.

وی تاکید کرد: براین اساس تمام سعی بنی عباس و بنی امیه براین بود  که حضرت قائم(عج) متولد نشود و یا اگر متولد بشود، ایشان را به شهادت برسانند، ولی خداوند بر این امر نظر داشت  که امر حضرت قائم برای هیچ یک از ظالمین کشف نشود.

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: خداوند امر فرج و تولد حضرت قائم(عج) را پنهان نگه داشت و از این بابت شک و شبهه در بین همه مسلمین و حتی شیعیان هم وجود داشت  که کدام یکی از اهل بیت حضرت قائم هستند  که وجود شیعیان هفت امامی مصداقی براین ادعا است.

نماینده ولی فقیه دراستان خاطرنشان کرد: مسئله ظهور حضرت ولی عصر(عج) برای همه مسلمین است و هیچ مسلمانی نمی تواند منکر ظهور حضرت حجت(عج) شود چرا  که اگر منکر شوند منکر قرآن کریم است، آیه ای که بشارت از آمدن حضرت مهدی می دهند، آیه 33 سوره توبه «هُوَ الَّذِى أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى‏ وَ دِينِ الْحَقّ‏ِ لِيُظْهِرَهُ عَلىَ الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُون‏»

وی با بیان اینکه روحانی شدن و طلبه شدن ما نیز نخستین گام موثر برای سربازی امام زمان(عج) شدن است، گفت: در باب علم و استاد این سؤال مطرح است آیا دانستن هر علمی  و بیان هر علمی ارزش دارد و ما مکلف به فراگیری آن هستیم

آیت الله طباطبایی نژاد ابراز کرد:  مهمترین علم و والاترین علم، علم تفقه در دین است، علم دین فهمی، از با ارزش  ترین علوم است، ما طلبه ها برای این امر به حوزه های علمیه آمده ایم، استاد ما هم باید استاد فهماندن دین باشد ،خیلی از اساتید هستند  که عالم هستند ولی فهم دینی ندارند.

وی با تاکید براینکه فراگرفتن ادبیات عرب در حوزه علمیه بسیار حائز اهمیت است، بیان کرد: ادبیات قرآن و احادیث، ادبیات عربی است، ما باید به طلاب به گونه ای ادبیات عربی بیاموزیم و فرا بگیریم که آیات قرآن را بدون زیرُ و زِبر بتوانیم بخوانیم

امام جمعه اصفهان عنوان کرد: استاد حوزه باید به امر تهذیب و اخلاق جدی بپردازد. اخلاق باید فراگیر شود. انتتقاد یک کار سازنده اسلامی است، همه باید منتقد همدیگر باشیم، البته انتقاد باید سازنده باشد و در قالب درست و صحیح بیان شود نا با روش ها های نادرست.

وی اذعان کرد: ما کامل نیستیم وچه بسا اشتباهاتی داریم، اگر انتقاد ها را پشت سر افراد بگویم غیبت می شود، امروزه غیبت مکتوب که در شبکه های اجتماعی توسط برخی از افراد در حال رواج است از غیبت شفاهی هم بدتر است. دسترسی نداشتن به مسئولین تکلیفی بر غیبت کردن نیست و نباید آبروی دیگران را بریزیم.

آیت الله طباطبایی نژاد در پایان گفت: روایت داریم که اگر مومنی روایتی را از کسی نقل کند به قصد آن که آبروی فردی را بریزد، خداوند این آدم دلسوز را از ولایت خود بیرون می کند و به ولایت شیطان می سپارد  که شیطان هم آن را قبول نمی کند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha