چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر بازدید مردم از مسجد جزیره «پرنس ادوارد» در کانادا

حوزه/ در مراسم درهای باز که در شارلوت تاون در جزیره پرنس ادوارد کانادا برگزار شد، بیش از ۲۰۰ نفر از مردم ضمن بازدید از مرکز اسلامی، پرسش هایشان را درباره دین اسلام مطرح کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، به گفته داوطلبان برگزاری روز درهای باز در مسجد دارالسلام در شارلوت تاون در جزیره پرنس ادوارد در کانادا، تعداد زیادی از بازدیدکنندگان غیرمسلمان از این مرکز اسلامی بازدید به عمل آورده و پاسخ پرسش هایشان درباره اسلام را دریافت کردند. مراسم «درهای باز» در ساعت 10 صبح آغاز شد و بیش از 200 نفر تا پیش از پایان مراسم در ساعت 1 بعد از ظهر حضور پیدا کردند.

در این مراسم جمعی از سیاستمداران در میان بازدیدکنندگان بودند و کتب و نسخ مذهبی همراه با غذاهای سنتی اسلامی به حضار ارائه شد. اعضای دیگر گروه های مذهبی از جمله گروه جوانان کلیسای اتحاد کویینز مرکزی نیز در این بازدید شرکت کرده و نسبت به آشنایی بیشتر با سنت های اسلامی و غذاهای مسلمانان ابراز اشتیاق کردند.

در این مراسم از بازدیدکنندگان مسجد با قهوه عربی و لبخند استقبال شد. و مردم این شهر کانادایی درحالی که کفش هایشان را در می آوردند باکنجکاوی قدم به داخل این مسجد گذاشته و پاسخی برای سئوالات شان درباره اسلام و مسلمانان جویا شدند.


به گفته برگزارکنندگان، روز درهای باز فرصتی برای همگان است تا بیشتر راجع به همدیگر بدانند و دانش دینی شان  را ارتقاء دهند.

نجم چیشتی، رئیس انجمن مسلمانان جزیره پرنس ادوارد می گوید: برای آگاه کردن مردم و ایجاد بیداری اسلامی دست به برگزاری این نشست زدیم. می‌خواستیم مردم بدانند که ما تفاوتی با آن ها نداریم و مانند دیگر ساکنان مذهبی جزیره هستیم. ما برای نماز و عبادت به اینجا می آییم و در صلح و آرامش زندگی می‌کنیم.

خدیجه غنام یکی از داوطلبان مسلمان که از حضور تعداد زیاد بازدیدکنندگان به شعف آمده می‌گوید: من دلم می‌خواست می‌توانستم به تمام اعضای جامعه نشان دهم که اجتماع مسلمانان چگونه اجتماعی است. بازدیدکنندگان زیادی آمدند و سئوالات زیادی پرسیده شد و من با خوشحالی به آن ها پاسخ دهم. آشنایی با تعداد زیادی از مردم واقعا روز خوبی فراهم کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha