جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست مسئولان حوزوی خراسان جنوبی با رئیس مرکز خدمات حوزه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان حوزوی این استان با حضور در مرکز خدمات حوزه با رئیس و مسئولان این مرکز دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی در این جلسه با قدردانی از فعالیت‌های مرکز خدمات گفت: تلاش این مرکز برای کاهش دغدغه طلاب و روحانیان در رشد علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه بسیار مؤثر است.
وی ابراز داشت: گره‌گشایی از مشکلات طلاب موجب می‌شود آنها با آرامش بیشتری به امور طلبگی خود بپردازند.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی نیز در این جلسه به رسالت و رویکردهای مرکز خدمات اشاره کرد و گفت: مرکز خدمات تلاش می‌کند مشکلات طلاب کاهش یابد و به جایی برسیم که طلاب و روحانیان، این مرکز را یک پناهگاه ببینند تا در مشکلات به آن پناه ببرند.
رئیس مرکز خدمات، وحدت و همدلی را ارزشمند دانست و از تلاش‌هایی که برای ایجاد وحدت در استان خراسان جنوبی صورت گرفته است قدردانی کرد.
وی توجه به مناطق محروم، طلاب ممتاز و هجرت طلاب و اساتید از شهرهای بزرگ به مناطق مختلف کشور را جزو اولویت‌های مرکز خدمات عنوان کرد.
در ادامه جلسه، حجت الاسلام و المسلمین نوفرستی قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به مرزی بودن این استان و نیازهای فرهنگی منطقه درخواست کرد حمایت از طلاب و روحانیان این منطقه بیشتر شود.
وی تصریح کرد: برای ارتقای سطح علمی حوزه علمیه استان نیاز است اساتید و فضلای حوزه از استان‌های قم و خراسان رضوی به این استان هجرت کنند و با توجه به محروم بودن استان لازم است این اساتید حمایت بیشتری شوند.
توجه به نخبگان، خانواده‌ها، تازه مزدوجین و تازه ورودی‌ها، از دیگر درخواست‌های قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در استان بود.
حجت الاسلام و المسلمین جعفری راد مدیر مرکز خدمات استان، گزارشی از فعالیت‌های این مرکز در زمینه مشاوره، مسکن و وام قرض‌الحسنه ارائه کرد و گفت: در بخش سلامت و بهداشت بیش از 3500 کلاس آموزشی در استان خراسان جنوبی برگزار شده است.
وی برگزاری کارگاه‌های مشاوره را برای تعالی خانواده‌ها ضروری دانست و گفت: مرکز خدمات استان در این زمینه گام‌های مهمی برداشته است و ارائه خدمات مشاوره‌ای یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی این مرکز ویژه خانواده‌ها است.
مدیر مرکز خدمات استان دیدار با معمرین و تازه مزدوجین را از برنامه‌های مهم عاطفی مرکز خدمات دانست و گفت: برگزاری همایش معمرین تأثیر بسیاری در روحیه روحانیون معمری دارد که عمر پر برکت خود را در تبیین دین مبین اسلام صرف کرده‌اند.

محمد مهدی درخشی معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان به مشکلات طلاب هجرت کننده اشاره کرد و توجه به این طلاب را به ویژه در ارائه خدمات فرهنگی به خانواده‌ها، خواستار شد.

حجت الاسلام و المسلمین رضایی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان درخواست کرد نیازسنجی مناسب در جامعه هدف مرکز خدمات صورت گیرد تا بتوان برای برگزاری دوره‌های آموزشی، بهتر برنامه‌ریزی کرد.
برگزاری کارگاه‌های آموزش مشاغل خانگی برای ارتقای کارآفرینی خانواده طلاب و ایجاد فضای ورزشی مناسب برای خانواده‌ها از دیگر درخواست‌های معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان بود.

در ادامه جلسه، حجت الاسلام مشرفی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان نیز از فعالیت‌های مرکز خدمات که زمینه ساز ارتقای سطح علمی حوزه و ایجاد وحدت در استان است قدردانی کرد.

حجت الاسلام بارانی نماینده طلاب استان خراسان جنوبی در قم به ساده زیستی و زهد آیت الله عبادی اشاره کرد و گفت: زهد نشانه عمق تقوا و عرفان و شیوه و سیره امامان معصوم بوده است.
وی درخواست کرد جلسه طلاب و فضلای استان خراسان جنوبی با حضور رئیس مرکز خدمات برگزار شود.

حجت الاسلام و المسلمین نصیرایی مدیر حوزه علمیه استان توجه به مسائل فرهنگی، بر بینش فکری و سیاسی تاکید کرد و گفت: ارائه خدمات مادیِ صرف بدون توجه به مسائل فرهنگی آسیب‌زا خواهد بود و ما را به اهداف تعیین شده نمی‌رساند.

در ادامه جلسه حجت الاسلام و المسلمین حسام افروز با بیان اینکه منابع مرکز خدمات محدود است گفت: در استان خراسان جنوبی ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد و نیاز است از این ظرفیت‌ها برای ارائه خدمت به حوزویان استان استفاده کرد.
وی تشکیل شورای نمایندگی ولی فقیه در استان را با حضور ائمه جمعه استان خواستار شد و گفت: تشکیل این شورا می‌تواند در هدایت فرهنگی طلاب و استفاده از ظرفیت‌های استانی مؤثر باشد.

حجت الاسلام و المسلمین قمرزاده معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات گفت: تمام دغدغه‌های مطرح شده در این جلسه در چند سال گذشته مورد توجه خاص مرکز قرار گرفته و در اسناد راهبردی پیش بینی شده است و مرکز خدمات تلاش می‌کند این دغدغه‌ها را در کل کشور رفع کند تا طلاب و روحانیان بتوانند با آرامش بیشتری به وظایف و رسالت‌هایشان بپردازند.
وی گفت: مرکز خدمات، امروز نگاهی فراملیتی، فرامذهبی و فرا جنسیتی دارد و برای موفقیت در برنامه‌هایش به کمک‌های فکری و معنوی همه روحانیان کشور نیاز دارد.
معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات بیان کرد: برای اجرای مناسب و مطلوب برنامه‌های فرهنگی و خانواده‌محور مرکز خدمات به نیروهای توانمند، عالم، آشنا به نیازهای خانواده‌ها و بومی که به اقتضائات استان آشنا هستند نیازمندیم.
وی گفت: ارتباط خانواده‌های حوزویان با علما و بزرگان حوزوی استان برکات فرهنگی بسیاری دارد که آثار آن از برخی برنامه‌های فرهنگی بیشتر خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری معاون مسکن مرکز خدمات در این جلسه توجه به مناطق محروم و ممتازین را از رویکردهای مهم مرکز خدمات در بخش مسکن دانست.
وی از تشکیل شورای سیاست‌گذاری مسکن استان و برگزاری جلسه‌های این شورا با حضور نماینده ولی‌فقیه قدردانی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین علائیان گزارشی از فعالیت‌های صندوق قرض‌الحسنه مرکز خدمات در استان خراسان جنوبی ارائه کرد و توجه به ممتازین، استعدادهای برتر و هجرت اساتید از شهرهای بزرگ را از اولویت‌های این صندوق دانست.

دکتر یاسی رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت مرکز خدمات گفت: چند سالی است که بحث هدفمندی خدمات جزو اولویت‌ها و شعار سال مرکز قرار گرفته است.
وی افزود: بر اساس این رویکرد، طلاب مجد و درس‌خوان و کسانی که تأثیر بیشتری در جامعه دارند بیشتر مورد حمایت مرکز قرار می‌گیرند.
رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت مرکز خدمات به بحث کارآفرینی فرهنگی در فضای مجازی توجه کرد و گفت: حضور توانمند طلاب در این موضوع می‌تواند بسیاری از مشکلات را رفع کند.

گفتنی است، در این جلسه حجج اسلام و المسلمین عارفی مؤسس و مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند، دهقانی و رضوانی نسب نمایندگان طلاب استان در قم و رحمانی مهر مسئول دفتر رئیس مرکز خدمات و عبدالهی رئیس اداره روابط عمومی مرکز خدمات نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha