جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آیت الله مظاهری یادداشت

حوزه/ حضرت آیت الله مظاهری، بر لزوم کاربست ذوق و هنر و شعر در عرصه تبلیغ تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»،حضرت  آیت الله مظاهری در پیام تصویری به نخستین جشنواره و خاطره تبلیغ اخلاق دین که در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، گفتند: کار اخلاق، کاری است که پروردگار عالم در سوره والشمس بعد از 11 قسم می فرماید که  «قد افلح من زكيها»و این قرآن مجید یکی از معجزه هایش ادبیات اش است و دیگر فصاحت و بلاغت.

ایشان در ادامه افزودند: می دانید که قرآن، بارها و بارها تحدی کرده است به معجزه، ما نیز امروز تحدی می کنیم راجع به این معجزه و این ادبیات قرآن خیلی مهم است؛ علاوه بر ادبیت فصاحت و بلاغت، قرآن دارای تاریخ است؛ اخلاق را ریخته است در تاریخ تا ما از تاریخ پی ببریم به اخلاق انسانیت.

ایشان گفتند: این جمله «سِيرُوا فِي الْأَرْضِ» که آن را به سیر در تاریخ معنی کرده اند 11 جا در قرآن تکرار شده است و این تاکید قرآن دلیل بر این است که تاریخ نفود خوبی در اثبات مطلب دارد.

معظم له اظهارکردند: چنانچه شعر، یک ذوق به شمار می رود و خوش است که شاعر ذوق را به جا مطرح کند، یک شعر می تواند یک داستان باشد و یک اخلاق باشد؛ ریختن مطالب اخلاقی در شعر و گرفتن مطالب اخلاقی از تاریخ، یعنی ریختن در داستان برای همه به خصوص برای جوانان مفید است.

حضرت آیت الله  مظاهری با ذکر این مطلب که متاسفانه در این زمینه نیز کمتر کار شده است، گفتند: از کسانی که به فکر این کار افتادید تشکر می کنم؛ می توانید کتاب های زیادی در این باب بنویسد و پیاده کردن مطلب در داستان ها و اشعار و ذوقیات را دنبال کنید.

ایشان تصریح کردند: افرادی که انتخاب می کنید، باید سلیقه ذوقی داشته باشند؛ این کار موقت دفتر تبلیغات معمولا کارشکنی در این گونه فعالیت های زیاد دیده می شود، باید سعه صدر داشته باشید؛ کار، آری، اما صبر و تحمل باید سرمشق زندگی شما باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha