جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدرسه علميه الزهراس) كلاردشت؛ مهارت زندگي

حوزه/ خانواده یکی از ارکان زندگی اجتماعی است که تاثیر بسزائی در پیشرفت و انحطاط جامعه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، خانم قریب زانوسی استاد حوزه در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) کلاردشت در مورد مهارت زندگی و ازدواج بیان کرد: ازدواج نخستین سنگ بنای تشکیل خانواده و بالطبع، جامعه و اجتماع بوده و میزان اندیشه و تدبر در آن، در میزان پیشرفت یا انحطاط و صعود یا سقوط جامعه تاثیر دارد.

وی افزود: مسأله ازدواج و تشکیل خانواده در شرع مقدس امر بسیار مهمی بوده و دارای آثار و نتایج فراوانی از جمله تولید و بقای نسل، تکمیل و تکامل انسان، آرامش و سکون، پاک دامنی، عفاف و مهم ترین فایده و هدف ازدواج، تشکیل خانواده است.

استاد حوزه در ادامه تصریح کرد: نفس این علقه زوجیت و تشکیل یک واحد جدید، مایه آرامش زن و مرد و مایه کمال و اتمام شخصیت شده که بدون آن، هم زن و هم مرد هردو ناقصند و اگر این کانون، سالم و پایدار باشد، هم روی آینده و هم روی همین وضع فعلی جامعه تأثیر گذار خواهد بود.

زانوسی گفت: مهارتهای زندگی عبارتند از توانایی‌هایی است که منجر به ارتقای بهداشت روانی افراد جامعه، غنای روابط انسانی، افزایش سلامت و رفتارهای سالم در سطح جامعه می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مهارتهای زندگی به صورت یک راهکار ارتقای سلامت روانی و هم به صورت ابزاری در پیشگیری از آسیب‌های روانی–اجتماعی مبتلا به جامعه نظیر اعتیاد، خشونت‌های خانگی و اجتماعی، آزار کودکان، خودکشی، ایدز و موارد مشابه موثر است؛ همچنین مهارتهای زندگی ابزاری قوی در دست متولیان سلامت روانی جامعه در جهت توانمندسازی جوانان در ابعاد روانی–اجتماعی بوده که به افراد کمک می‌کند تا مثبت عمل کرده و  خود و هم جامعه را از آسیب‌های روانی–اجتماعی حفظ کرده و سطح بهداشت روانی خویش و جامعه را ارتقاء بخشند.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha