جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حوزه علمیه گراش

حوزه/ خانم فردفانی استاد حوزه بیان کرد: استحکام ساخت درونی فرهنگی از مهم‌ ترین راهبردهای مقابله با فرهنگ غرب است که باید بر فرهنگ اسلامی تاکید و آن را در زندگی نهادینه کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم فردفانی در دوره آموزشی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(سلام الله علیها) گراش برگزار شد، گفت: زندگی با نگاه معنوی همراه با فلاح و رستگاری و با نگاه روانی همراه با آرامش است.

وی با بیان اینکه تمدن نوین اسلامی نیاز به دو بعد ابزاری(سخت افزاری) و اصلی(نرم افزاری) دارد، افزود: مسائل قلمرو خانواده به عقل معاش یا عقل تدبیر تعبیر می‌ شود.

وی افزود: بدون پیشرفت در بخش اصلی، پیشرفت در بخش ابزاری ممکن نبوده و در نتیجه رستگاری و آرامش روانی محقق نمی‌شود، اما در جوامع غربی که هدف ثروت و قدرت مادی است در نهایت به پوچی و بی‌ هدفی می رسند در حالی‌ که در اسلام هدف زندگی مقدس است.

خانم فردفانی بیان کرد: در سبک زندگی غربی ماده‌ زدگی، ابتذال  گرایی و ستیزه‌ جویی رواج داشته و پرخاشگری و بی‌بند و باری اخلاقی بنیان خانواده را به خطر انداخته  است.

وی خاطر نشان کرد: غرب خود را گسترده و جهان شمول می‌ داند و سایر فرهنگ‌ها را طرد می‌ کند بنابرین با کشف حجاب  و انزوای روحانیت به مقابله با اسلام پرداخته است.

استاد حوزه گراش بیان کرد: امکان مقاومت فرهنگی بحث مهمی است که در مقوله سبک زندگی غربی مطرح می‌ شود و اصل وقوع انقلاب اسلامی در جامعه تحت سیطره ثابت کرد که مقاومت فرهنگی نیز امکان پذیر است.

وی خاطر نشان کرد: جنگ امروز، جنگ اراده‌ها است و پیروز این میدان صاحب عزم راسخ می باشد، راهبرد مقاومت فرهنگی عدم رها کردن جامعه در مقابل غرب است، زیرا غرب به نام آزادی و تکثر فرهنگی به تصرف و تعدی می‌ پردازد.

استاد حوزه گراش بیان کرد: استحکام ساخت درونی فرهنگی از مهم‌ ترین راهبردهای مقابله با فرهنگ غرب است که باید بر فرهنگ اسلامی تاکید و آن را در زندگی نهادینه کرد و ساختار و نهادهای فرهنگی رسمی را از دو سیاست تجددی پیدا و پنهان بر حذر داشت.

۳۱۳/۶۱
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha