جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پلارک

حوزه/ رئیس ستاد بازسازی عتبات وعالیات کشور گفت: صحن و شبستان حضرت زهرا(س) در حرم مطهر امیرالمؤمنین(ع) یک مجموعه کم نظیر است که جهت رفاه حال زائران حرم مطهر علوی طراحی و در حال اجرا است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حسن پلارک عصر امروز در گردهمایی مسئولان روحانی ستاد بازسازی عتبات عالیات سراسر کشور که در شهر مقدس نجف اشرف برگزار شد، گفت: خدا را شاکریم که این فرصت را به ایرانیان داد تا با ساخت صحن و شبستانی در جوار مضجع شریف اول مظلوم عالم حضرت علی (ع)، نام زیبای حضرت زهرا (س) را متجلی کرده و مرحمی بر قلب داغ‌دیده امام زمان (عج ) باشند.

وی افزود: بخش قابل توجهی از هزینه‌های ساخت و بازسازی عتبات مقدس را مردم و محبان اهل بیت (ع) ایران اسلامی تقبل می‌کنند و این صحن زیبا (س) نشانه ای از ارادت ایرانی‌ها به خاندان اهل بیت (ع) است.

پلارک خاطرنشان کرد: خدمت به اهل بیت لیاقت و توفیق می‌خواهد و شما روحانیون این توفیق را کسب کرده اید که در خدمت حرم اهل بیت در کشور عراق باشید.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور تصریح کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات تنها هماهنگ کننده و ساماندهی کمک‌های مردمی را بر عهده دارد و خودش منابعی در اختیار ندارد.

وی افزود: باید عتبات مقدس را شایسته ائمه معصومین و زائران اهل بیت(ع) آماده کنیم تا پاسخگوی نیاز روز افزون زائرانی باشند که در جمیعت‌های چند میلیونی راهی عتبات می‌شوند.

وی ادامه داد: ما با اظهار مخالفت با جمع آوری کمک های مردمی از راه های خلاف شأن اهل بیت(ع) گفت: مردم عراق و ایران و مسئولان این پروژه‌ها ما را دیدند و تایید کردند و سرعت و کیفیت پروژهایی که ما اجرا کردیم به گونه‌ای است که مردم به اعتماد کامل کمک می‌کنند و امروز فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در عراق در این هشت سال کم نظیر است.

پلارک خاطرنشان کرد: یکی از مصداق‌های دوست داشتن اهل بیت، همین زیارت ها و تشرف به حرم‌های مطهر است، لذا بازسازی و توسعه آنها نیز نشان ارادت به حضرت رسول(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت است.

وی روحانیون عضو در ستاد بازسازی عتبات عالیات را فرصتی ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: شما روحانیون به عنوان بازوان قدرتمندی برای این مجموعه هستید که باید همیشه شکرگزار خدای متعال باشید که خدمت گزاری به حرم اهل بیت(ع) را نصیب شما نموده است.

وی ضمن قدردانی از فداکاری و تلاش‌های مخلصانه مجموعه ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور و همچنین نیروهای صبور و با محبت در صحن جدید حضرت زهرا (س) بیان کرد: صحن و شبستان حضرت زهرا(س) یک مجموعه کم نظیر است که جهت رفاه حال زائران حرم مطهر علوی طراحی و در حال اجرا است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha