جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام شیرازی

حوزه/ گردهمایی سه روزه مسئولان روحانی ستاد عتبات عالیات کشور در شهر مقدس نجف اشرف برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، گردهمایی سه روزه مسئولان روحانی ستاد عتبات عالیات کشور در شهر مقدس نجف اشرف برگزار شد. در این گردهمایی حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به حضور روحانیون در ستاد بازسازی عتبات وعالیات گفت: شما روحانیون این را افتخار بدانید و شکر گزار خدای متعال باشید که چنین توفیق خدمت را به شما در حرم اهل بیت(ع) عطا نموده است .

وی افزود: بالاترین افتخار و فرصت برای شما روحانیون امور عتبات از جانب خدای متعال مهیا شده اشت که اگر در ظهر عاشورا نبودید که امام حسین (ع) را یاری نمایید، امروز توفیق خدمت گزاری را به زائران حرم اهل بیت را به دست آوردید تا بندگان خوب خدا را به این سمت سوق دهید.

حجت الاسلام و المسلمین شیرازی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم كه خدا را به یگانگی بشناسیم و تنها او را بپرستیم و معتقد باشیم كه ركن شناختن او به وحدانیّت و عبادت او، اعتقاد به امامت و ولایت اهل بیت رسالت (علیهم السلام) است .

وی اظهار کرد:  زيارت جامعه كبيره، يك دوره امام شناسي است و آشنا كردن زائران با اين زيارت، تاثير بسيار بالايي دارد.

حجت الاسلام شیرازی بیان کرد: شما روحانیون باید اهداف زیارت را برای زائران  روشن کنید، زیرا تبيين اين فرازها به معرفت افزايي زائران كمك مي‌كند.

وی اظهار کرد: مضامین ارزشمند زیارت جامعه کبیره در گسترش فرهنگ ناب شیعی و ترویج مبانی اخلاقی در جامعه موثر است.

حجت الاسلام شیرازی تصریح کرد: مسئله امام شناسی یکی از آن معارف ناب است که هرکس توان رسیدن به آن را بدون راهنمای امام شناس ندارد.

حجت الاسلام شیرازی خاطرنشان کرد: در زیارت جامعه مطالعه می کنیم که خدای متعال اجازه داده است که نام و یادش در حرم های اهل بیت(ع)بیان شود و از همین حرم های اهل بیت است که نام خدا در جهان آوازه پیدا نموده است.

وی در ادامه به مهجور ماندن نهج البلاغه در جامعه اشاره و بیان کرد: متاسفانه ابعاد شخصیتی حضرت علی (ع) و همین طور نهج البلاغه را به خوبی در جامعه تبیین نکرده ایم که باید به این مسئله توجه جدی داشته باشیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس خاطرنشان کرد: اگر ابتدا شخصیت امیرالمؤمنین(ع) برای افراد تبیین شود و سپس سراغ سخنان ایشان برویم، دستورات نهج‌البلاغه بخشی از زندگی ما خواهد شد. این در حالی است که هنوز بسیاری از افراد نمی‌دانند این اثر جاودان حاوی چه مطالبی است.

وی اظهار کرد: نهج‌البلاغه کتابی است که دستورات جامع و کاملی برای هر روز زندگی انسان‌ها دارد و در تمام ادوار محتوای آن قابل استفاده است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای مدافع حرم خاطرنشان کرد: امنیت و آسایش حاکم در کشور حاصل رشادت ها و ایثار رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم است.

وی اظهار کرد:  اگر شیر پاک مادر و اگر لقمه حلال پدر نباشد شهدا به این درجه نخواهند رسید. بنابراین شهدا به‌ یقین پرورش‌یافته خانواده‌های اسلامی هستند.

یادآوری می شود  حجت الاسلام عباس افشار به عنوان مسئول امور روحانیون در ستاد عتبات عالیات استان قزوین منصوب شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha