جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کشیش کاتولیک در حرم امیر المؤمنین(ع)

حوزه/ "میشل دیبوست" کشیش کاتولیک فرانسوی به زیارت حرم مطهر حضرت امیر المؤمنین (علیه السلام) مشرف شد و از این زیارت ابراز خرسندی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، "میشل دیبوست" کشیش کاتولیک فرانسوی به زیارت حرم مطهر حضرت امیر المؤمنین(علیه السلام) مشرف شد و از این زیارت ابراز خرسندی کرد.

این کشیش به همراه مسئولان آستان مقدس علوی از صحن های مختلف علوی بازدید کرد.

کشیش کاتولیک گفت: من یک کشیش مسیحی از کلیسای کاتولیک روم هستم که نزدیک پاریس زندگی می کنم و به مدت چند سال است که به عنوان حلقه وصل و هماهنگی میان مسلمانان و مسیحیان فرانسه از طریق مرکز گفتگوی "بیشوب" در پاریس کار می کنم.

وی افزود: این بسیار مهم است که نشست ها و گفتگو هایی میان پیروان ادیان مختلف انجام بگیرد و من زیاد به حقله های اتصال میان مسلمانان و کلیسای کاتولیک اعتقاد ندارم، بلکه باید حلقه های اتصال به طور کلی میان مسلمانان و مسیحیان برقرار باشد.

انسانیت ویژگی مهمی برای ارتباط میان تمامی مردم از ادیان مختلف است

این کشیش مسیحی ادامه داد: انسانیت ویژگی مهمی برای ارتباط میان تمامی مردم از ادیان مختلف است و مهم نیست که این حالت برای شناخت دین یا هویت باشد، بلکه مهم این است که انسانیت قاعده اصلی ارتباط و احترام باشد و از طریق انسانیت ما می توانیم دین، اعتقادات و مراسم عبادی مردم را بشناسیم.

وی اشار کرد: شهر نجف اشرف و حرم امام علی (علیه السلام)، مرکز مهمی در تمامی جهان است که در آن می توان دید که مردم چگونه خداوند را عبادت می کنند و نماز می خوانند.

کشیش کاتولیک تاکید کرد: عتبات مقدس عراق بهترین مکانی است که انسان در آن معنویت و روحانیت را احساس می کند و می بیند که چگونه مردم به خداوند متعال تقرب می جویند و از این طریق به این شخصیت های مقدس و وجود خالق قادر ایمان می آورد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha