جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی گفت: این کنکره بازگو کننده نقش شیعه و علمای شیعه در پیدایش علوم اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»،حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی در حاشیه این کنگره در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این کنگره تاثیری زیادی در معرفی نقش اهل بیت (ع) و پیروان ایشان در پیدایش علوم اسلامی دارد و کار بسیار ارزشمندی است.

وی افزود: با برگزاری این کنگره، پنجره‌های نوینی به سمت تحول در علوم انسانی باز می‌شود و همچنین بسترسازی برای ساخت تمدن اسلامی صورت می‌گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی گفت: این کنگره بازگو کننده نقش شیعه و علمای شیعه در پیدایش علوم اسلامی است و باید این نقش برای بشریت عرضه و تببین شود.

وی ادامه داد: همانگونه که دانمشند بزرگ جهان تشیع، آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی گفتند، این کنگره نمی‌خواهد نقش دانشمندان فرق، مذاهب و حتی ادیان دیگر را نادیده بگیرد بلکه می‌خواهد نقش ویژه علمای شیعه که در طول تاریخ همواره سانسور شده‌اند را در گسترش علوم اسلامی معرفی کند.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی تصریح کرد: در دوران معاصر، انقلاب اسلامی ایران نقش بسیاری زیادی در تکوین و گسترش علوم داشته است و این کنگره می‌تواند این نقش را بیش از پیش بازگو کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha