چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
عمران خان رهبر تحریک انصاف پاکستان

حوزه/ عمران خان رهبر حزب سیاسی تحریک انصاف در واکنش خروج آمریکا از برجام گفت: خروج آمریکا از برجام به خاطر عدم پایبندی ایران نسبت به تعهدات خود نیست و این تصمیم ترامپ یک تصمیم احمقانه است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، عمران خان رهبر تحریک انصاف حزب بزرگ سیاسی پاکستان پس از اعلام دونالد ترامپ رئیس‌ جمهور آمریکا مبنی بر خروج از برجام و بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران و اعمال تحریم‌های جدید گفت: خروج آمریکا از برجام به خاطر عدم تعهد ایران نیست، بلکه نبود، بلکه درد آمریکا چیز دیگری است و این تصمیم یک تصمیم احمقانه است و ادعای رئیس جمهور آمریکا در مورد ایران دروغ است.

وی با اعلام نگرانی از اجرای تحریم‌های جدید از سوی آمریکا افزود: ترامپ با این تصمیم اعتبار جهانی آمریکا را از بین برد و برای همه روشن شد که هیچ وقت نمی توان به آمریکا اعتماد کرد، چون  آمریکا نه به قول خود عمل می کند و نه به کسی اعتماد می کند.

عمران خان ادامه داد: این توافق نامه یک توافق معمولی نبود، بلکه یک توافق بین المللی بود و این چنین تصمیماتی از سوی آمریکا خطر بزرگی برای کل جهان است و بعد از این تصمیم اشتباه ترامپ اثبات شد که آمریکا در برابر ایران شکست خورده است و از سوی دیگر رهبران ایران به خاطر تسلیم نشدن در برابر فشار آمریکا بسیار قابل تحسین هستند، چون برای هر کشوری عزت و آزادی اهمیت زیادی دارد.

وی استقامت مردم ایران و رهبری ایران در برابر آمریکا را الگویی برای کشورهای دیگر دانست و گفت: سیاست آمریکا برای تمام جهان آشکار است، اما سیاست خوب ایران قابل ستایش است و کشورهای اسلامی که حامی اسرائیل و آمریکا هستند هم باید بدانند که مشکلات اصلی جهان به علت آمریکا و اسرائیل است و پاکستان هم باید روابط خود را با روسیه ایران و چین مستحکم کند.

گفتنی است عمران خان متولد ۲۵ نوامبر ۱۹۵۲ با نام عمران خان نیازی، سیاست‌مدار پاکستانی و بازیکن سابق کریکت است. وی به مدت دو دهه در پایان سده بیستم میلادی در سطح جهانی به بازی کریکت مشغول بود و پس از بازنشستگی به سیاست روی آورد. در کنار فعالیت‌های سیاسی، خان یک فعال حقوق بشر، مفسر کریکت، رئیس دانشگاه بردفورد و بنیانگذار و رئیس هیئت امنای بیمارستان و مرکز تحقیقاتی شوکت خانوم است و اکنون رهبر بزرگترین حزب سیاسی (حزب تحریک انصاف پاکستان) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha