پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
محمد نذیر سدپاره کوهنورد پاکستانی

حوزه/ محمد نذیر سدپاره کوهنورد پاکستانی پرچم « حضرت عباس علمدار» را بر سه کوه بلند نصب کرده و قصد دارد بدون استفاده از کپسول اکسیژن به اورست صعود کرده و پرچم امام حسین(ع) و پاکستان را در بالای این کوه نصب کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، محمد نذیر سدپاره کوهنورد پاکستانی پرچم « حضرت عباس علمدار» را بر سه کوه بلند نصب کرده و قصد دارد بدون استفاده از کپسول اکسیژن به اورست صعود کرده و پرچم امام حسین(ع) و پاکستان را در بالای این کوه نصب کند. برای رسیدن به این هدف وی تا دو روز دیگر عازم صعود به قله کی2 می شود که دومین قله بلند جهان با ارتفاع  هشت هزار و 611  متر یا 28 هزار و 251 فوت از سطح دریا است.

محمد نذیر در یک مصاحبه گفت: برای ترویج کربلا به جهانیان؛ علما و روحانیون به طریق خودشان خدمت می کند و دیگران هم همینطور اما من هم یک هنر داشتم و می‌خواستم این هنر را برای ترویج کربلا استفاده کنم و برای این کار دست به سفرهای سخت اما شیرین زدم

وی افزود: در این سفرها در دست من پرچمی بود که یزید می‌خواست آن را سرنگون کند و سپهسالار کربلا حضرت عباس علمدار فرزند امام علی (ع) برای بلند نگهداشتن آن علم بازوی خود را فدا کرد.

وی در ادامه گفت : وقتی من نیت کردم که در کوه های بلند پرچم حضرت عباس (ع) را نصب کنم، این سفر تبدیل به سفر عشق شد و من تنها فردی هستم که در کوهای بلند مانند سینگ تیک، کوه گانگ سینگی و کوه شاتونگ پیک پرچم «حضرت عباس علمدار ع» را نصب کردم.  

وی در ادامه گفت: وقتی من بالای کوه می رسیدم دو رکعت نماز شکر می‌خواندم و من هرجا که همراه پرچم پاکستان پرچم حضرت عباس علمدار (ع) را نصب می کردم کوهنوردهای خارجی که با من بودند سوال می کردند که این پرچم متعلق به کجاست و من با افتخار می گفتنم این پرچم وفا است که در کربلا برای قیام حق علیه باطل بلند شد و برای سرنگونی این پرچم قدرت های باطل آن زمان تلاش های فروانی کردند، اما برای بقای این پرچم علمدار کربلا و یاران امام حسین(ع) جان خود را فدا کردند و از حق عقب نشینی نکردند.

قبل از محمد نذیر سدپاره کوهنورد دیگر پاکستانی بنام حسن سدپاره با اکسیژن به کوه اورست صعود کرد و پرچم حضرت عباس (ع) را برافراشت و محمد علی سدپاره پرچم « یا حسین» را بر کوه پاموری نپال نصب کردند و به علت عشق وارادت حسن سدپاره به اهل بیت «علیهم السلام» کار ارزشی او از چشم عتبه مقدسه امام حسین علیه السلام دور نماند، و او میهمان اختصاصی عتبات عالیات عراق شد.

لازم به ذکر است که محمد نذیرسدپاره کوهنورد پاکستانی هم ازمنطقه بلتستان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha