جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ بازدید مدیرکل روابط عمومی و بین الملل حوزه‌های علمیه خواهران از خبرگزاری حوزه

حوزه/ هم اینک بانوان طلبه سهم زیادی در اخبار خبرگزاری حوزه ندارند و حتی در انتشار اخبار حوزه های خواهران به گفت و گو با مدیران ارشد – که عمدتا آقایان هستند- بسنده کرده ایم حال آنکه بانوان طلبه و همچنین اساتید حوزه های خواهران، فعالیت های متنوع آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و فرهنگی دارند...

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حسن صدرایی عارف امروز در نشستی با مدیرکل روابط عمومی حوزه های علمیه خواهران که در محل این خبرگزاری انجام شد، اظهار داشت: یکی از اساسی ترین ابزار ابلاغ، رسانه است و ما فعالیت خود در رسانه رسمی حوزه های علمیه را کاری تبلیغی می دانیم.

وی با اشاره به تغییرات ساختاری در رسانه حوزه و فعالیت مدیریت رسانه و اطلاع رسانی ذیل مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه، گفت: پس از تغییرات و تحولات در رسانه رسمی حوزه های علمیه، فعالیت های جدیدی از جمله آموزش کارکنان، ورود جدی به شبکه های اجتماعی، ورود به عرصه مولتی مدیا، کادرسازی رسانه ای، ایجاد رویکرد تعاملی با مخاطب و ... آغاز شده تا بتوانیم اثرگذاری بهتری داشته باشیم.

صدرایی عارف تصریح کرد: هم اینک بانوان به ویژه بانوان طلبه سهم زیادی در اخبار خبرگزاری حوزه ندارند و حتی در انتشار اخبار حوزه های خواهران به گفت و گو با مدیران ارشد – که عمدتا آقایان هستند- بسنده کرده ایم حال آن که بانوان طلبه و همچنین اساتید حوزه های خواهران، فعالیت های متنوع آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و فرهنگی دارند و لازم است که در رسانه رسمی حوزه بازتاب یابد.

وی گفت: امسال صفحه ویژه بانوان در خبرگزاری حوزه راه اندازی می شود تا اخبار مربوط به بانوان با ضریب بیشتری در حوزه نیوز منعکس شود و در این راستا از مشارکت بانوان طلبه در تهیه خبر، عکس، مصاحبه، گزارش و همچنین یادداشت نویسی استقبال می کنیم.

وی بیان داشت: اعتقاد ما این است که اخبار ما نباید اختصاص به مرکز مدیریت حوزه های علمیه داشته باشد و هدف و سیاست این مجموعه نیز بر آن است که از مجموعه حوزه اعم از برادر و خواهر و داخل و خارج اطلاع رسانی مناسب داشته باشیم.

سردبیر خبرگزاری حوزه اظهار داشت: در حال حاضر این خبرگزاری به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در حال انتشار اخبار بوده و در سال جدید، دو زبان اردو و فرانسه نیز به آن اضافه خواهد شد.

صدرایی عارف اذعان داشت: امروز حوزه های علمیه خواهران دستاوردهای مناسبی داشته که برای انعکاس آن، نیازمند تعامل بیشتر مسئولان این حوزه هستیم.

وی از حسن تعامل و همکاری میان روابط عمومی حوزه های علمیه خواهران و خبرگزاری حوزه تشکر کرد.

علی علیزاده، دبیر سرویس استان های خبرگزاری حوزه نیز در این نشست، ابراز داشت: حوزه علمیه خواهران دارای فعالیت ها و خروجی های شاخصی در  موضوعات آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و ... است که به خوبی در فضای رسانه ای انعکاس داده نشده است.

وی خاطرنشان ساخت: امروز نیازمند آن هستیم که طلاب با فضای رسانه آشنایی بیشتری داشته و در این راستا دوره های سواد رسانه ای را برای برخی از مدارس علمیه استان تهران آغاز کرده ایم.

دبیر سرویس استان های خبرگزاری حوزه تصریح کرد: امروز نیازمند ایجاد بستر حضور رسانه رسمی حوزه های علمیه در حوزه علمیه خواهران بوده تا بتوانیم خروجی های خبری مناسبی از حوزه خواهران داشته باشیم.

همچنین یوسف شعبانعلی، دبیر سرویس استان قم نیز در این نشست گفت: خبرگزاری حوزه تفاوتی میان مدیران حوزه های علمیه برادران و حوزه های علمیه خواهران قائل نیست و اخبار تمام مدیران را منعکس می نماید.

وی اظهار داشت: نیازمند مشورت های بیشتر از سوی شورای روابط عمومی مراکز حوزوی بوده تا بتوانیم در اخبار خاص، انعکاس های خبری بهتری داشته باشیم.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha