جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ امام جمعه قم جنایات رژیم صهیونیستی در سالروز نکبت در قدس را مایه رسوایی آمریکا و رژیم صیهونیستی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته قم، با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی گفت: 70 سال قبل با حمایت و جنایت انگلیسی ها یک غده سرطانی در منطقه ایجاد شد؛ از آن روز این روز را نکبت نامیدند، ولی وقتی رئیس جمهور مغرور آمریکا بیان کرد، طبق وعده من باید سفارت به قدس منتقل شود، دیدیم که همه در این سالروز دست به این خیانت زدند و تعدادی از سران عرب نیز خیانت کردند و برخی نیز به فلسطینان خنجر زدند.

امام جمعه قم بیان کرد: روزی که اسرایئیلی ها در کنار آمریکایی ها جشن و سرور ایجاد کردند، ارتش رژیم صیهونیستی 64 نفر را کشت وصدها نفر را زخمی کرد؛ سالروز تاسیس این رژیم با کمک انگلیس را روز نکبت و سالروز هفتادسالگی آن نیز به عنوان روز خون نامیده شد.

وی افزود: صهیونیست ها می خواستند با تقارن این دو روز یک حادثه تاریخی را در دنیا رقم بزنند، ولی رسوا شدند و آمریکا نیز در دنیا رسوا شد؛ در این زمینه تنها کشوری که با آمریکا همکاری کرد، کشوری به نام گواتمالا است که خیلی ها نام آن را هم نشنیده اند.

آیت الله حسینی بوشهری یادآورشد: تظاهرات عظیمی در سراسر دنیا اتفاق افتاد و حتی کشورهایی که ملاحظاتی داشتند و اجازه راهپیمایی را نمی دادند هم شاهد بودند که در این کشورها راهپیمایی علیه رژیم اشغالگر قدس انجام شد.

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: آمریکا در این زمانه اوج دشمنی با ما را در دستور کار قرار داده که رئیس جمهور آمریکا با گفتار بی ارزشش هر روز ملت ما را تهدید می کند؛ رهبر فزانه انقلاب اسلامی در پاسخ به این سخنان سخیف بیان کردند که من به نمایندگی از ملت ایران به آقای ترامپ می گویم که شما غلط می کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآورشد: سوال این است که دعوای آمریکا با ما بر چه مساله ای است؟ آیا موشک و مساله هسته ای و نفوذ مشکل است؟ دعوا ابتدا بر سر تسلط بر نظام اسلامی است، چون فکر می کنند که سیطره ای بر ملت ایران ندارد زیرا آنها سالها ما را چپاول می کردند.

وی گفت: آنها ضمنا با هویت نظام اسلامی ما مشکل دارند؛ آنها دنبال ملتی هستند که هر روز به ما امر کنند و ما نیز تابع آنها باشیم؛ مثل رضاخانی که یک روز آن را آوردند و یک روز آن را تبعید کردند؛ نامه محرمانه آنها که به دست رهبری رسید و باعث تعجب آن ها شد که رئیس جمهور آمریکا به سران عربی گفته بود که من این همه برای شما هزینه کردم و هرچه ما دستور می دهیم عمل کنید؛ این است خط آمریکا!.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان کرد: خروج آمریکا از برجام غیرمنتطره نبود به دلیل اینکه رهبر انقلاب بارها به مسئولین فرمودند، من مانع مذاکره نمی شوم ولی از آنها تضمین بگیرید و رئیس جمهور آمریکا باید رفع تحریم ها را امضا کند و البته مسئولین ما هرچه در توان داشتند به کار بردند ولی نتوانستند و قرادادی که 5+1 و سازمان ملل آن را امضا کردند آمریکایی ها با کمال وقاهت از آن خارج شدند و البته حاضر نیستند که هزینه ای نیز برای آن بپردازد.

وی گفت: امروز آمریکا در برجام نیست و کشورهای اروپایی و چین و روسیه در آن حضور دارند، ولی رهبر نیز فرمودند، من هم بعید میدانم که آنها تضمین بدهند، ولی اگر توانستید تضمین محکمی بگیرید؛ مذاکره کنندگان باید این زحمات را چون منافع ملی در کار است به شکلی رقم بزنید که نتیجه آن بدون کمترین هزینه ای برای نظام باشد؛ اروپایی ها باید تضمین کنند منافع ما را حفظ کنند، زیرا ما مشکلی با دنیا نداریم و می خواهیم با دنیا تعامل کنیم.

امام جمعه موقت قم بیان کرد: اسرائیل مدت ها به بمباران سوریه دست می زد، ولی مقاومت با شلیک 65 موشک به 10پایگاه نظامی اسراییل و یک مرکز اطلاعاتی اسراییل آنها را وادر به یک سکوت مرگبار کرد؛ نخست وزیر رژیم اشغالگر صیهونیستی در عین دستپاچگی روانه مسکو شد و از از آنها درخواست که این روند ادامه پیدا نکند.

وی تصریح کرد: انتخابات در لبنان همه را شگفت زده کرد و کسانی که سعی می کردند با پول های خود زمینه ای برای رای دادن به افراد مورد نظرات خود را داشتند، شاهد بودند که نصف کرسی های لبنان به حزب الله و یاران آن رسید و این نشانه ملتی است که برای خدا می جنگد.

وی گفت: در عراق نیز با توجه به اینکه هیچ حزبی اکثریت را به دست نیاورد، ولی از برآورد کلی نتایجه احساس می شود که بیشترین نیروها بازهم با مقاومت همراه هستند.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین با اشاره به ماه مبارک رمضان عنوان کرد: ماه رمضان ماه بهار قرآن است و خداوند میزبان این سفره پرنعمت است؛ در این روزها قرائت قرآن و رسیدگی به نیازمندان و دوری از گناهان از اعمالی است که باید انجام دهیم زیرا به مدد الهی شیطان در بند درآمده است.

وی همچنین با اشاره به سالروز وفات حضرت ابوطالب(ع) نیز گفت: ایشان شخصیت بسیار بزرگی هستند و با همه نامهربانی هایی که با ایشان شده، ایشان شخصیتی است که در کنار پیامبر ایستاده و از ایشان در همه صحنه ها دفاع می کند؛ ایشان از کودکی همیشه حامی پیامبر اکرم بود و این دفاع را تا آخر عمر که با ایمان از دنیا رفت دنبال کرد.

خطیب جمعه قم یادآورشد: روز فتح خرمشهر و عملیات بیت المقدس نزدیک است که این روز روز بسیار بزرگ و تاریخی است؛ چهل و چهار کشور در این جنگ علیه ما طراحی کرده بودند و تمام امکانات را در اختیار صدام قرارداده بودند، ولی خدا با ما بود و امداد غیبی الهی به مدد ماشتافت و فرزندان این انقلاب خرمشهر را فتح کردند و خداوند نیز به ما نصرت داد.

آیت الله حسینی بوشهری یادآورشد: در فتح خرمشهر  19 هزار نفر از بعثی ها اسیر و 16 هزار نفر کشته شدند و همه دشمنان تصریح کردند که چگونه شکست خوردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha