جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کلاس تفسیر آیت الله طه محمدی در آرامگاه بوعلی

حوزه/ امام جمعه همدان گفت: نام دیگر قرآن، فرقان است به این معنی که بین حق و باطل فرق می گذارد و بدانید که به جز اهل بیت(ع) و قرآن کشتی نجاتی در این جهان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، امام جمعه همدان، در جلسه تفسیر قرآن که در آرامگاه بوعلی سینا برگزار شد، اسلام را مانند کشتی نوح توصیف کرد و گفت: اسلام همانند کشتی نجات حضرت نوح(ع) است که اگر کسی سوار بر آن شد می تواند خود را نجات دهد، اما اگر خلاف آن باشد عذاب الهی در انتظار او خواهد بود.

وی تاکید کرد: اگر انسان امام و ولی خود را بشناسد عاقبت به خیر می شود و بعد زمانی در این موضوع دخیل نیست؛ چرا که پسر حضرت نوح با وجود آنکه فرزند پیغمبر خدا بود اما نتوانست نجات پیدا کند.

آیت الله طه محمدی ادامه داد: انسان وقتی زیر ساخت عقیده اش درست باشد، آن قدر به مقام های بالایی می رسد که دیگران به جایگاه او غبطه می خورند.

وی، توجه به نماز را از اعمال مهمی در ماه رمضان توصیف کرد و گفت: متاسفانه فرهنگ اشتباهی رواج پیدا کرده که بعد از 16 ساعت روزه داری فرد نماز را سریع و بدون توجه به اصل نماز می خواند.

امام جمعه همدان افزود: بهتر است اول روزه دارن عزیز افطار را میل کنند و سپس با خیال راحت در مساجد حضور پیدا کنند و مساجد نیز با سخنران های قوی پذیرای مردم باشند.

وی گفت: دشمن به دنیال ضربه زدن به فرهنگ اصیل ما است و اگر نتوانیم با شبهات ایجاد شده مقابله نکنیم، شرایط سختی انتظار ما را می کشد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری افزود: از همه خانواده های عزیز می خواهم که نه تنها خودشان در مراسم های مذهبی حضور داشته باشند، بلکه فرزندان خود را نیز همراه داشته باشند .

وی در پایان گفت: نام دیگر قران، فرقان است، به این معنی که بین حق و باطل فرق می گذارد و بدانید به جز اهل بیت(ع) و قرآن، کشتی نجاتی در این جهان وجود ندارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha