جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اعتراضات به برخورد اسلام هراسانه دانشکده هندو با یک معلم محجبه

حوزه/ اقدام اسلام هراسانه یک دانشکده هندو، در ممانعت از ورود معلم مسلمان به سبب داشتن حجاب اسلامی، اعتراضات گسترده ای را در میان گروه های محلی اسلامی برانگیخته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از looptt، اقدام اسلام هراسانه یک دانشکده هندو در برابر یک زن محجبه، اعتراضات گسترده ای را در میان گروه های اسلامی محلی برانگیخته است.

یک سازمان دینی با نام جبهه اسلامی برخورد اسلام هراسانه دانشکده هندوی «دختران لاکشمی» واقع در کشور جمهوری ترینیداد و توباگو در دریای کاراییب نسبت به یک بانوی محجبه را به شدت محکوم کرد.

این حادثه زمانی رخ داد که یک زن مسلمان که از طریق برنامه آموزشی در این مدرسه استخدام شده بود، به خاطر حجاب اسلامی اجازه ورود به محوطه دانشکده را پیدا نکرد. نفیسه نقیده که برای تدریس مهندسی مکانیک به این دانشکده رفته بود، پس از اینکه اجازه ورود به محوطه را پیدا نکرد به سرعت آنجا را ترک کرد و مراتب را به مقامات آموزشی که وی را برای تدریس در این دانشکده هندو استخدام کرده بودند گزارش داد.

جبهه اسلامی ضمن محکوم ساختن این حادثه، آن را عملی اسلام هراسانه و «اقدام تعمدی برای بی احترامی به اسلام و مسلمانان» توصیف کرد. این گروه مذهبی خاطرنشان کرد که این حادثه رخ داده را پیگیری کرده و تلاش می کند از بروز اتفاقات مشابه که «بی احترامی و بی حرمتی به ساحت مسلمانان» محسوب می شود جلوگیری کند.

این درحالی است که زنان هندو لباس سنتی ویژه ای با نام «ساری» به تن می کنند که در آن پوششی مشابه حجاب سر وجود دارد. این گروه اسلامی با طعنه پرسیده است که آیا اگر این زن مسلمان پوشش ساری به تن داشته باز هم مورد بازخواست قرار می گرفت؟

گفتنی است اتفاق مشابهی چند سال پیش نیز در این منطقه رخ داد که برخوردی با بانیان آن انجام نگرفت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha