جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اقدام عجیب کشیش آلمانی برای حمایت از زنان محجبه

حوزه/ یک کشیش آلمانی که از سخنان رهبر حزب راست افراطی و اسلام ستیز آلترناتیو برای آلمان درباره زنان محجبه به شدت عصبانی و آزرده خاطر شده بود تصمیم گرفت به نشانه اعتراض در مراسم مذهبی حجاب به سر کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از  دیلی میل، یک کشیش آلمانی با هدف نشان دادن اعتراضش به رهبر حزب راست افراطی و اسلام ستیز «آلترناتیو برای آلمان» که سخنرانی تندی علیه حجاب کرده بود، در یک مراسم مذهبی مسیحیان حجاب به سر گذاشت. این اقدام عجیب و شجاعانه او با استقبال و تشویق از سوی گروه مذهبی مسیحیان در کلیسا مواجه شد.

ولگانف سدلمیر، کشیش کاتولیک در واکنش اعتراض آمیز به سخنان توهین آمیز آلیس ویدل، رهبر حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» حجاب گذاشت. وی بر این باور بود که سخنان رهبر این حزب درباره بانوان مسلمان و محجبه، لحنی «تحقیر آمیز و توهین کننده» داشته است.

گفتنی است این نماینده پارلمان آلمان اخیرا در سخنانی، نسبت به مسئله مهاجرت و پناهندگی سخنرانی کرده و درباره دختران مسلمان گفته است: من به شما می گویم که برقع و دختران محجبه... رشد اقتصادی، شکوفایی و به ویژه رشد اجتماعی ما را ارتقا نخواهند داد.

این سخنان وی به حدی برای کشیش آلمانی آزار دهنده بودند که وی تصمیم گرفت در پایان مراسم مذهبی اش برای نشان دادن مخالفتش با این دیدگاه، در کلیسای سنت ماری در آلن، حجاب بپوشد.

وی در سخنرانی مذهبی  اش گفت: آن هایی که مردمان معتقد را به دلیل انتخاب اعتقادات مذهبی شان و انتخاب حجاب مورد تبعیض قرار می دهند، کرامت انسانی را نقض کرده و بنابراین انجیل عمل کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha