پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
​ممنوعیت حجاب در مدرسه ای در تایلند برداشته شد

حوزه/ قانون منع حجاب در مدرسه ای در جنوب تایلند، با مداخله وزیر آموزش و پرورش برداشته شد و از این پس دختران مسلمان در این مدرسه می توانند با پوشش های بلند و اسلامی در کلاس درس حاضر شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از straitstimes، در پی حذف قانون منع حجاب در مدرسه ای در جنوب تایلند توسط وزارت آموزش و پرورش این کشور، از این پس دختران مسلمان می توانند با حجاب و لباس های پوشیده در کلاس های درس حاضر شوند.

براساس اعلامیه وزارتخانه، از امروز دانش آموزان مسلمان دختر در مدرسه آنوبان پاتانی در استان پاتانی در تایلند قادر خواهند بود با حجاب اسلامی و پوشاک بلند و گشاد به مدرسه بروند؛ در عین حال معاون وزیر آموزش و پرورش گفته است که دانش آموزان محجبه باید رنگ لباس بر اساس یونیفرم مدرسه را رعایت کنند و روسری و حجاب آن ها نباید با رنگ متفاوتی از یونیفرم اصلی مدرسه باشد.

لازم به ذکر است در یک هفته گذشته، تنش ها و اختلافات زیادی در رابطه با ممنوعیت حجاب در این مدرسه به راه افتاد و نزدیک به 20 معلم در این مدرسه در مواجه به اوضاع نابسامان و درگیری ها به مرخصی رفتند. هرچند این مدرسه در یک ناحیه مسلمان نشین تایلند واقع شده، دانش آموزان آن تا یک هفته گذشته اجازه رعایت حجاب اسلامی را نداشتند.

در ادامه برخی دانش آموزان با پشتیبانی والدین شان و «بنیاد صلح برای مسلمانان»، یک نهاد اسلامی مدنی فعال برای حقوق مسلمانان در تایلند، اعلام کردند که از ترم آینده قصد پوشیدن حجاب و پوشش بلند را دارند. مدرسه در آغاز با این خواسته موافقت کرد، اما بعدها تغییر عقیده داد. در این میان والدین و فعالان حقوق بشر دست از مبارزه برای حجاب برنداشته و از حقوق دانش آموزان حمایت کردند.

درگیری ها تا جایی بالا گرفت که وزارت آموزش و پرورش این کشور مجبور به مداخله شده و اعلام کرد که مدرسه باید به باورهای مذهبی دانش آموزان احترام بگذارد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha