جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام لیالی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی گفت: معنویت خاص حاصل از ماه مبارک رمضان ، عامل کاهش غفلت ها و ناهنجاری هاست.

حجت الاسلام و المسلمین محمد علی لیالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که به برکت ماه مبارک رمضان ، غفلت های انسان به نسبت دیگر ایام سال کاهش قابل توجهی پیدا می کند، اظهار داشت: به تعبیر روایات، شیطان در ماه رمضان در غل و زنجیر است و به خاطر معنویت حاصل از ماه رمضان، شرایط و زمینه برای رشد معنوی انسان روزه دار فراهم است.

وی افزود: یکی از نتایج کاهش غفلت آدمی آن است که مشاهده می کنیم بنا بر آمار ارایه شده از سوی مسئولان ذیربط، میزان بزهکاری ها و ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی در ماه رمضان ، کاهش محسوسی پیدا می کند.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین خاطرنشان کرد: آنچه مهم و اساسی است این که بکوشیم همین حالات معنوی در ماه رمضان را به دیگر ایام سال تعمیم دهیم و به سهم خود بکوشیم که حالت مراقبه و محاسبه نفس در ما پایدار بماند.

وی گفت: متاسفانه بعد از ماه مبارک رمضان در بین بسیاری از افراد جامعه همان غفلت ها دوباره بازمی گردد و ما اگر بتوانیم که قوه تقوا را در خود زنده نگاه داریم ، دچار گناهان و معاصی نمی شویم و اگر احیاناً باز هم فریب شیطان را خورده و اسیر هوای نفس شدیم، راه توبه را سریع تر پی می گیریم و از معصیت ها دست می شوییم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha