جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پژوهان

حوزه/ مدیر فناوری و اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان این که نرم افزار قرآن پژوهان یک نرم افزار کتاب خوان است، تصریح کرد: در این اپلیکیشن بیش از ۳ هزار کتاب از ۵۰ ناشر برجسته علوم اسلامی به صورت الکترونیکی تهیه و بارگذاری شد.

محمد پهلوانی، مدیر فناوری و اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن درباره نرم افزار قرآن پژوهان، گفت: در نرم افزار قرآن پژوهان، تفسیر راهنما و فرهنگ قرآن بیان شد.

وی افزود: فرهنگ قرآن موضوع کلید راهیابی به موضوعات و مفاهیم قرآن کریم را به شیوه ای نو و بی نظیر و به صورت الفبایی موضوعی در 33 جلد مورد بررسی قرار می دهد.

پهلوانی با تأکید بر این که مجموعه دارای هزاران موضوع قرآنی از آب تا یهودا است، اظهار کرد: این مجموعه افزون بر نقش اطلاع رسانی در زمینه معارف قرآن، خودنوعی تفسیر موضوعی است.

وی درباره ویژگی های کتاب فرهنگ قرآنی نیز خاطرنشان کرد: دربرداری 2 هزار و 500 موضوع اصلی قرآنی و هزاران موضوع فرعی، برخورداری از نظام ارجاعات در عناوین مترادف و پیوسته و دربرداری اعلام قرآن اعم از اعلام سریح و اشاره ای از ویژگی های این کتاب است.

مدیر فناوری و اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، تفسیر راهنما را نیز روشی نو در ارائه مفاهیم و موضوعات قرآن دانست و یادآور شد: ارائه یک دوره کامل تفسیر قرآن کریم در 20 جلد، فراهم سازی زمینه برای تفسیر موضوعی قرآن، تهیه کلید موضوعات و مفاهیم قرآن و ارائه نمایه های الفبایی و موضوعی آیات قرآن از ویژگی های این کتاب است.

وی با بیان این که نرم افزار قرآن پژوهان یک نرم افزار کتاب خوان است، تصریح کرد: در این نرم افزار بیش از 3 هزار کتاب از 50 ناشر برجسته علوم اسلامی به صورت الکترونیکی تهیه و بارگذاری شد. برای نمایشگاه قرآن نیز 30 کتاب درباره شبهات قرآنی به این اپلیکیشن اضافه شد تا افراد به صورت رایگان از آن استفاده کنند.

حسینی با بیان این که نرم افزار قرآن پژوهان کتاب ها را به چهار زبان فارسی، عربی، ترکی استانبولی و انگلیسی ارائه می دهد، اظهار کرد: ما این اپلیکیشن را در نمایشگاه فناوری و اطلاعات دبی عرضه کردیم. با یک مؤسسه ترکی نیز برای توسعه کار همکاری می کنیم.

وی افزود: البته این نرم افزار از نظر فنی و محتوای به روز رسانی می شود. اکنون تنها نسخه اندروید و ویندوزی آن وجود دارد ولی نسخه ios آن نیز امسال تهیه می شود. اپلیکیشن کاملاً رایگان است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha