جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معلولین

حوزه/ مروّتی گفت: به دلیل تند بودن شیب ورودی شبستان تردد برای افراد ویلچری و معلولینی که از عصا استفاده می کنند بسیار سخت است و متأسفانه مصلای تهران با این عظمت یک ویلچر برای استفاده معلولین و سالمندان ندارد.

بهروز مروتی، متصدی غرفه دفتر فرهنگ معلولین در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تشریح برنامه های این غرفه اظهار کرد: غرفه قرآنکده توانمندان تحت پوشش دفتر معلولین در نمایشگاه بین المللی قرآن حضور پیدا کرد.

وی افزود: هدف ما از حضور در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن این بود که افزون بر معرفی انتشارات ویژه معلولین برای مردم، خود معلولین نیز بتوانند از خدمات و محصولات فرهنگی، اجتماعی، دینی و... این انتشاراتی استفاده کنند.

مروتی استقبال از غرفه قرآنکده توانمندان را بسیار خوب ارزیابی کرد و یادآور شد: با وجود این که 3 سال در نمایشگاه قرآن حضور نداشتیم ولی امسال استقبال رضایت بخش است و علیرغم نداشتن تبلیغات هر شب تعداد 50 تا 100 نفر از افراد دارای معلولیت در این جا حاضر شده و از برنامه های مختلف ما بهره می برند.

متصدی غرفه دفتر فرهنگ معلولین یکی از مشکلات معلولین برای حضور در نمایشگاه را نبود وسایل مناسب حمل و نقل دانست و تصریح کرد: امیدواریم مسئولین حمایت های لازم را داشته باشند.

وی همچنین درباره خدمات ارائه شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن برای معلولین نیز خاطرنشان کرد: تاکنون ما تنها یک راهنمای نابینایان را دیده ایم و دوستان معلول ما که چندباری برای نمایشگاه آمده اند کسی برای کمک نیامد.

مروتی تأکید کرد: به دلیل تند بودن شیب ورودی شبستان تردد برای افراد ویلچری و معلولینی که از عصا استفاده می کنند بسیار سخت است و متأسفانه مصلی تهران با این عظمت یک ویلچر برای استفاده معلولین و سالمندان ندارد. با این همه هزینه چرا یک ویلچر نباید باشد تا افراد استفاده کنند؟

وی در ادامه سخنان خود درباره کتابخانه تخصصی معلولین نیز خاطرنشان کرد: در این کتابخانه 3 هزار کتاب ویژه معلولین، 11 هزار کتاب گویا، 20 هزار کتاب الکترونیکی و 2 هزار کتاب با خط بریل وجود دارد تا افراد استفاده کنند. این کتابخانه گنجینه گرانبهایی است که بدون حمایت بخش خصوصی و دولتی ایجاد شد.

شایان ذکر است، پیش از برپایی نمایشگاه بین المللی قرآن،  عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد در نشست خبری قول حضور 5 نیرو برای خدمت به معلولین را داده بود که گویی هنوز عملی نشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha