جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نهج البلاغه خوانی

حوزه/ مسئول غرفه نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی با بیان این که در حال حاضر در کشور ۳ هزار جلسه از این طرح برگزار می شود، گفت: افزون بر ایران، این طرح در ۳۳ کشور جهان نیز اجرا می شود.

سید محمدتقی حسینی، مسئول غرفه نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن درباره این نهضت بیان داشت: این نهضت به دو صورت فردی و جمعی اجرا می شود.

وی افزود: در روش فردی افراد با مطالعه روزی 10 دقیقه طی 6 ماه یکبار نهج البلاغه را می خوانند. البته در این طرح درخواست می شود که افراد در گام نخست حکمت ها، سپس نامه ها و در پایان خطبه را از اول به آخر بخوانند.

حسینی با بیان این که از میان 76 ترجمه موجود درباره نهج البلاغه ترجمه آقای دشتی از همه روان تر است، خاطرنشان کرد: ما از افراد درخواست می کنیم که این ترجمه را بخوانند و درون کتاب هایی که برای آن ها ارسال می کنیم جدول زمان بندی مطالعه را نیز نوشتیم.

وی ادامه داد: به عقیده ما نهج البلاغه نیازمند شرح و تفسیر نیست چون حضرت امیر(ع) آن ها را برای عوام خوانده اند، بنابراین بر روخوانی آن تأکید می کنیم.

مسئول غرفه نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی با بیان این که در حال حاضر در کشور 3 هزار جلسه از این طرح برگزار می شود، اضافه کرد: برای نمونه در استان آذربایجان دختر خانم 12 ساله ای همزمان 6 جلسه را اداره می کند.

حسینی تأکید کرد: افزون بر ایران، این طرح در 33 کشور جهان نیز اجرایی می شود. برای نمونه در آمریکا شمالی 12 هزار نفر در این طرح شرکت می کنند.

وی درباره چگونگی شناسایی و آشنایی با این کشورها نیز یادآور شد: سال گذشته در مسیر پیاده روی اربعین با 9 کشور آشنا شدیم و این کشورها سبب ارتباط بیشتر با دیگر کشورها شدند.

مسئول غرفه نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی با اشاره به این که کتاب نهج البلاغه را به زبان های فرانسه، انگلیسی، هندی، ترک استانبول، آذربایجانی و... ترجمه کرده اند تا علاقه مندان دیگر کشورها نیز از آن استفاده کنند، گفت: سال گذشته حزب الله لبنان درخواست داد تا همین طرح را در لبنان اجرا کنیم و توسط یکی مبلغان ما اجرا شد.

وی با بیان این که وابسته به هیچ نهاد، ارگان و مجموعه ای نبوده و 100 درصد مردمی هستیم، عنوان کرد: با این وجود اگر افراد هر جای کشور بخواهند این طرح را برگزار کنند ما برای آن ها مربی و استاد به صورت رایگان می فرستیم.

حسینی خاطرنشان کرد: این طرح 3 سال است که اجرا می شود و شرکت کنندگان آن عموم مردم، دانشجویان، طلاب و... هستند.

وی خواندن، فهمیدن، چشیدن، زنده شدن و فنا شدن در نهج البلاغه را شعار این طرح برشمرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha