پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ نشست صمیمی آیت الله اعرافی با کارکنان معاونت تهذیب حوزه

حوزه/ اگر معرفت نفس داشتیم تازه متوجه این حقیقت خواهیم شد که مولی هم است که آن وجود مقدس حضرت ولی عصر(عج) است که از همه مظلوم تر و غریب تر است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین همتیان در دومین روز از هفدهمین  هم اندیشی و دانش افزایی معاونان تهذیب و تربیت حوزه های علمیه که در ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد، با اشاره به موضوع غفلت گفت: مسئله غفلت از موضوعات مهم است که کمتر به آن پرداخته شده است.

قائم مقام معاون حوزه های علمیه افزود: گاهی اوقات آن قدر انسان مشغول فعالیت های دنیوی می شود که از معرفت به خود، تقوای الهی و تهذیب نفس غافل می شود و زمانی به خود می آید، متوجه می شود دیگر ازکار گذشته است.

وی عنوان کرد: نباید فکر کنیم که بدی، ناملایمات اخلاقی و شیطان، تکبر و غرور و سایر بیماری اخلاقی و روحی و روانی برای دیگران است و خودمان از این آسیب ها در امان هستیم. اگر این گونه فکر کنیم، این اول بدبختی و غفلت است.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان گفت: غفلت آثار مخربی دارد که از جمله آن یاد نکردن و فراموشی نعمت های الهی و فراموشی ازحضرت ولی عصر(عج) است.

قائم مقام معاون تهذیب حوزه های علمیه افزود: باید بدانیم هر چه داریم از خدا و ائمه بزرگوار(ع) و حضرت حجت(عج) است. اگر معرفت به نفس داشتیم تازه متوجه این حقیقت خواهیم شد که مولی هم است که آن وجود مقدس حضرت ولی عصر(عج) است که از همه مظلوم تر و غریب تر است.

وی عنوان کرد: غفلت باعث شد خیلی افراد از امام و ولیّ خدا دور شوند و او را تنها گذارند و نمونه ای از این غربت در کربلا اتفاق افتاد که بسیاری امام سوم شیعیان را تنها گذاشتند، اما در همان میان افراد بودند که گرفتار غفلت نشدند و زود خود را پیدا کردند لقب «حرّ» گرفتند.

 40/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha