جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بازدید پدر اولین شهید روحانی مدافع حرم از خبرگزاری حوزه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مالامیری پدر اولین روحانی شهید مدافع حرم حجت الاسلام محمد مهدی مالامیری از خبرگزاری حوزه بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مالامیری امروز با حضور در رسانه رسمی حوزه های علمیه از خبرگزاری حوزه بازدید کرد.

وی در نشستی با حسن صدرایی عارف سردبیر خبرگزاری حوزه و علی علیزاده دبیر استان های این رسانه حوزوی، ضمن بیان خاطراتی از شهید مالامیری، بر نقش بی بدیل شهدای مدافع حرم در دفاع از مکتب اهل بیت(ع) و حفظ امنیت مسلمانان در برابر گروه های تکفیری و افراطی  به پشتیبانی آمریکا  و رژیم صهیونیستی در منطقه تاکید کرد.

وی همچنین به لزوم تقویت فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه اسلامی و نقش رسانه ها  در این زمینه اشاره کرد.

در ادامه این نشست حسن صدرایی عارف سردبیر خبرگزاری حوزه نیز با ارائه گزارشی از فعالیت های رسانه رسمی حوزه های علمیه  از رشادت های مدافعان حرم به ویژه شهدای  روحانی که در طول تاریخ با  قلم و خون خود توانسته اند  ازاسلام  و مکتب اهل بیت(ع) محافظت کنند تجلیل کرد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین سید محمد میرغیاثی ناظر علمی و مسئول ارزیابی هفته نامه افق و خبرگزاری حوزه حضور داشت.

خاطر نشان می شود: شهید حجت الاسلام محمدمهدی مالامیری مسلط به زبان عربی و انگلیسی بود و پایان‌نامه ارشد خود را به زبان عربی نوشت. زمان دفاع از پایان‌نامه دکترایش بود که به سوریه رفت. سال‌های آخر به شهرهای مرزی کشور که داعش نیرو جذب می‌کند می‌رفت تا تیر دشمنان به سنگ بخورد. حتی به درخواست اهل تسنن که می گفتند جوانان ما را از افکار انحرافی داعش نجات دهید به سیستان و بلوچستان، خاش، ایران شهر، کرمانشاه، تالش و آستارا می رفت و آنجا به تبلیغ می‌پرداخت.

وی اولین روحانی مدافع حرم است که  در دفاع از حرم اهل بیت(ع) در سوریه به شهادت رسید.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha