شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
وقف، چشمه همیشه جاری

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان ‌شمالی گفت: طی ۳ ماهه نخست امسال تاکنون ۲۳ وقف جدید در این استان به ثبت رسیده است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: طی 3 ماهه نخست امسال تاکنون ۲۳ وقف جدید در این استان به ثبت رسیده است.

وی افزود: این تعداد وقف از ابتدای امسال تاکنون اگر چه به لحاظ کمیت نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایشی نداشته اما از ارزش ریالی بالایی برخوردار هستند.

حجت‌الاسلام صفری گفت: ارزش ریالی وقف‌های سال جاری بیش از ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده درصورتی‌که سال گذشته همین تعداد وقف جدید با ۱۳ میلیارد ریال ارزش ریالی به ثبت رسیده بودند.

وی یادآور شد: با توجه به برپایی طرح ضیافت الهی در سطح بیش از ۴۰ امام‌زاده شاخص و برپایی چادرهای همه واقف باشیم در سطح این بقعه‌ها تنها یک وقف جدید در این ایام به ثبت رسید.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ شمالی با بیان اینکه وقف یک سنت الهی است، اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) به آن اهتمام کردند و همه ائمه اطهار(ع) نیز سبب تشویق و ترغیب مردم به سمت مسئله وقف برای حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی جامعه اسلامی شدند.

وی با بیان اینکه در روایات وقف به عنوان باقیات‌الصالحات برای انسان مطرح‌شده است، افزود: وقف در تمامی زمینه‌ها راه گشا است و امیدواریم فرهنگ وقف در جامعه رونق پیدا کند تا بتوانیم مشکلات جامعه را به‌وسیله وقف برطرف کنیم.

حجت‌الاسلام صفری  به راه‌های ترویج فرهنگ وقف در جامعه اشاره کرد و گفت: ابتدا باید اعتماد مردم را نسبت به موضوع وقف جلب کرد به این دلیل که اعتماد مردم در دوران قبل از انقلاب نسبت به وقف از بین رفته بود و اکنون وقف بسیار گسترش یافته است و روحانیت و رسانه‌ها می‌توانند در جریان جذب خیرین وقف نقش مؤثری داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha