جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رهبر ارامنه مسيحيت حوزه سيليسی

حوزه/ رهبر ارامنه مسيحيت حوزه سيليسي درلبنان گفت: ارامنه در ایران زندگی مسالمت‌آمیزی با دیگر شهروندان این کشور دارند. این زندگی مسالمت‌آمیز در طول تاریخ وجود داشته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، جاثلیق آرام کشیشیان، رهبر ارامنه مسيحيت حوزه سيليسي در سخنرانی خود در آیین اختتامیه گفت‌وهای دینی اسلام و مسیحیت حوزه سیلیسی در لبنان، گفت: می‌دانیم که ارامنه در ایران زندگی مسالمت‌آمیزی با دیگر شهروندان این کشور دارند. این زندگی مسالمت‌آمیز در طول تاریخ وجود داشته و جامعه ارامنه هیچگاه در حاشیه جامعه بزرگ ایران نبودند.

وی افزود: همچنین در ایران، شهروندان ارمنی از آزادی مطلق برخوردارند و با هیچ محدودیتی مواجه نیستند و به راحتی کامل زندگی می‌کنند، چندین بار ایران سفر کرده و از شهرهای تهران و تبریز و اصفهان دیدن کرده‌ام و شاهد این بودم که ارامنه در ایران با افتخار زندگی می‌کنند.

جاثلیق آرام کشیشیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انجام گفت‌وهای دینی اسلام و مسیحیت حوزه سیلیسی، گفت: در هشتمین دور این گفت‌وگوها توانستیم با مسایل دین به محیط زیست بپردازیم. نظرات خود را به اشتراک گذاشتیم و به موضوعات الهیاتی و نیز نقاط مشترک و نظر و اختلاف نظرهای خود پرداختیم و دانستیم که اتفاق نظر داریم و در یک مسیر حرکت می‌کنیم.

رهبر ارامنه مسيحيت حوزه سيليسي در ادامه با طرح این پرسش که آیا ادیان می‎توانند در خصوص محیط زیست با همدیگر همکاری کنند؟ گفت: به نظر من پاسخ مثبت است. همه ادیان در جهان با هم می‌توانند به یک چارچوب عملی اخلاقی برای حفظ محیط زیست برسند.

و همچنین گفت: ما با استفاده از این تجربه می‌توانیم آغازگر گفت‌وگوهای دینی در حوزه علوم تکنولوژی و فناوری باشیم.

جاثلیق آرام کشیشیان، رهبر ارامنه مسيحيت حوزه سيليسي جهان، در پایان سخنانش از مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و نیز مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران برای فراهم‌سازی امکان همزیستی مسالمت‌آمیز ارامنه مسیحی با مسلمانان و نیز پیروان ادیان دیگر در ایران، تقدیر و تشکر کرد.

بنا بر اعلام این خبر؛ آیین پایانی هشتمين دور گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سيليسی ظهر امروز با حضور جاثليق آرام كشيشيان، رهبر ارامنه مسيحيت حوزه سيليسي جهان، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و ريیس شوراي سياستگذاري هماهنگي‌هاي گفت‌وگوي اديان در جمهوري اسلامي ايران، حجت‌الاسلام محمدمهدی تسخیری، رییس مركز گفت‌وگوی اديان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جمعی از شخصیت‌های علمی و دینی و اندیشمندان مسلمان و مسیحی از جمهوری اسلامی ایران و لبنان، در حال برگزاری است.

هشتمين دور گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سيليسی(6 تا 8 تیرماه) با موضوع «اديان و محيط زيست» به همت مركز گفت‌وگوی اديان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و كليسای ارمنی حوزه سيليسی در آنطلياس لبنان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha