جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه مسائل اخلاقی باید ملکه ذهن و وجود همه آحاد مردم به‌ویژه ورزشکاران شود، تأکید کرد: باید ورزش‌ و ارزش با یکدیگر گره بخورند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، پیش از ظهر امروز در دیدار با ورزشکاران، پیشکسوتان و بسیجیان ورزشکار به مناسبت آغاز هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای و روز قشر بسیج ورزشکار اظهار داشت: مسائل اخلاقی باید ملکه ذهن و وجود همه آحاد مردم به‌ویژه ورزشکاران شود، ازاین‌رو باید ورزش‌ و ارزش با یکدیگر گره بخورند.

وی افزود: هنگامی ورزش سالم خواهیم داشت که ورزشکاران و متولیان ورزش ارزشهای دینی و مذهبی و اخلاقی را رعایت کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: ورزش نقش مهمی در تأمین سلامتی و نشاط افراد جامعه و بخصوص جوانان دارد و باید همواره برای ارتقای فضائل معنوی و آموزه‌های دینی بین نسل جوان روز به روز گسترش یابد .

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، اظهار داشت: ورزش پهلوانی، ورزشی باصفا و پر از معنویت است و بهتر است همه رشته‌های ورزشی با الگو گیری از ورزش پهلوانی، نسبت به تقویت روحیه جوانمردی همت کنند.

امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه راستی و صداقت ریشه جوانمردی است و می‌توان از آن‌ها به‌عنوان دو بال پهلوانی یاد کرد، افزود: جوانمرد کسی است که دارای فضائل اخلاقی و انسانی برجسته و والا باشد و این خصیصه تنها مربوط به جوانان نیست بلکه پیران هم با رفتار و اخلاق انسانی می‌توانند شیوه و مرام جوانمردی را پیشه کنند.

وی تصریح کرد: اگر کسی در مسیر زندگی فردی و اجتماعی خود از صفات مروت، کرامت و بزرگواری برخوردار باشد نزد همه عزیز است و همه او را به‌عنوان جوانمرد می‌شناسند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه ورزش باستانی و زورخانه‌ای، مروج ارزش‌های دینی و فرهنگی است، گفت:  این ارزشی بودن ورزش باستانی و زورخانه‌ای باید در سایر رشته‌های ورزشی پیگیری شود.

وی با اشاره به نشانه‌های جوانمردی و فتوت از نگاه دینی، افزود: فرهنگ فتوت و جوانمردی در اسلام جایگاه بسیار رفیعی دارد و سیره رفتاری و جوانمردی پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) الگوهای بسیار مناسبی برای عموم مردم به‌ویژه ورزشکاران است.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: دستگیری از مظلومان و مستمندان از خصائل پهلوانان و جوانمردان بوده و هست و انسان‌هایی که از این صفت زیبا برخوردار هستند، نزد خداوند متعال جایگاه رفیعی دارند.

وی بر حمایت از گسترش و انتقال مفاهیم اخلاقی و معرفتی در بین جوانان و ورزشکاران و ورزش پهلوانی به عنوان یک ضرورت تأکید کرد و ابراز امیدواری نمود همه هیئت‌های ورزشی به آن توجه داشته باشند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha