پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دانش آموزان

حوزه/ خانواده‌ها با تربیت فرزندان خود مطابق شعائر دینی و سبک زندگی ایرانی اسلامی هدایتگر جامعه در مسیر توسعه و تعالی باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدجواد شریعتی نژاد، صبح امروز در آیین افتتاحیه کلاس‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان مانه و سملقان با عنوان «آسمانی‌ها» اظهار داشت: دنیا به سمت نورانیت دین و مذهب حرکت می‌کند، ازاین‌رو خانواده‌ها باید بیش‌ازپیش نسبت به ارزش‌های دینی و تعالیم ناب اسلامی توجه داشته باشند و بیشتر مراقب فرزندان خود باشند.

وی افزود: خانواده‌ها با تربیت فرزندان خود مطابق شعائر دینی و سبک زندگی ایرانی اسلامی هدایتگر جامعه در مسیر توسعه و تعالی باشند.

حجت‌الاسلام شریعتی نژاد با اشاره به اینکه اسلام مکتب تربیت است و والدین را به تربیت نیکوی خود و فرزندانشان ترغیب و تشویق نموده، گفت: فرزندان اگر به خوبی تربیت شوند، افراد مفیدی برای جامعه خواهند بود.

وی با بیان این که امروز دشمن با تبلیغات گسترده در جهت تضعیف اصول دینی در جامعه اسلامی گام بر می دارد، اظهار داشت: باید از ظرفیت دین در همه سطوح جامعه به ویژه تربیت فرزندان استفاده شود.

امام‌جمعه شهر قاضی، فرهنگ‌سازی دینی را لازمه مقابله با تهاجم فرهنگی دانست و افزود: استحکام بنیان خانواده‌ها با توجه به تعالیم دینی و جلوگیری از آسیب‌ها و بلایای فضای مجازی مسموم ضروری  است.

حجت‌الاسلام شریعتی نژاد با اشاره به اهداف شوم و تبلیغات غرب که خانواده‌های مذهبی را نشانه گرفته‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر دنیا به سمت نورانیت دین و مذهب حرکت می‌کند، لذا خانواده‌ها باید بیش‌ازپیش نسبت به ارزش‌های دینی و تعالیم ناب اسلامی توجه داشته باشند و بیشتر مراقب فرزندان خود باشند.

وی در ادامه با اشاره به وظیفه خطیر مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و فعالیت کانون‌ها به عنوان نگهبانان اندیشه‌های ناب جوانان گفت: مدیران کانون‌های مساجد با فعالیت‌های ارزشمند کانونی، از اندیشه‌های ناب جوانان صیانت کنند.

حجت‌الاسلام شریعتی نژاد با بیان اینکه وظیفه مدیران فرهنگی جامعه حفظ و حراست از فکر و اندیشه افراد است، تصریح کرد: یک مدیر موفق کسی است که علاوه بر حفظ خود از زشتی‌ها و پلیدی‌ها، دیگران را نیز از سقوط در ورطه گناه و پلشتی حفظ می‌کند.

گفتنی است، آیین افتتاحیه کلاس‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان مانه و سملقان با عنوان «آسمانی‌ها» با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی استانی در محل کانون فرهنگی و هنری امام خمینی(ره) مسجد جامع شهر قاضی برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha