پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عادل

حوزه/ مدیر کل سابق اوقاف وامور خیریه استان قزوین گفت: رسانه ها در تبلیغ فرهنگ وقف نقش موثری دارند ،چرا که فرهنگ سازی برای ترویج وقف در جامعه امروز ضروری است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام غلامرضا عادل در مراسم معارفه و تکریم مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان که با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین و همچنین قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، گفت: سازمان اوقاف عمل به نیات واقفین را از اولویت های اجرایی و مدیریتی خود می داند و همچنین نسبت به فرهنگ سازی برای وقف در زمینه های مختلف، توجه ویژه ای را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: اکنون حوزه های مهم و اثر گذار مانند پژوهش و تحقیقات، فن آوری های علمی، بهداشت و درمان و فعالیت های فرهنگی به موقوفات نیاز دارند، تا شاهد رشد و بالندگی بیشتری باشند.

مدیر کل سابق اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: اگر تمدن بزرگ اسلامی می خواهد به دوران پیشتازی خود در عرصه علوم متنوع جهانی برگردد، باید فرهنگ وقف و موقوفات در این عرصه حضوری پر رنگ و مستمر داشته باشد.

 وی رسالت مطبوعات و رسانه های متنوع نوشتاری، دیداری و گفتاری را در تبیین و تعمیق فرهنگ وقف در جامعه بسیار اثر گذار و بی بدیل دانست و خاطرنشان کرد: امروز جریان بزرگ وقف باید در مسیر تمدن سازی بزرگ اسلامی در جهان هدایت شود.

 حجت الاسلام عادل بیان کرد: در طول تاریخ نیز همواره علماء بزرگان و مومنین از این مهم غافل نبوده اند که حاصل آن هزاران موقوفه ای است که در حال حاضر در حال خدمت رسانی به جامعه اسلامی است.

مدیر کل سابق اوقاف وامور خیریه استان قزوین ضمن قدردانی از همه مدیران دستگاهای اجرایی استان به خصوص حوزه علمیه قزوین، تصریح کرد: در این مدت تصدی اینجانب همه مدیران دستگاهای اجرایی با فرزندان این نهاد ارزشمند همکاری خوبی داشتند که باید از روحانیون حوزه علمیه قزوین قدردانی نمایم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha