دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ دومین اجلاسیه ملی رابطین جامعه ایمانی مشعر در قم

حوزه/: در دفتر سلوک اخلاق فردی نیازمند به رعایت، مراقبه، محاسبه، خودباوری، معرفت به مسائل شرعی، طاهر بودن در طول روز، قرائت قرآن وتفکر درآن، تقید به نماز و زیارت قبور هستیم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام مرتضی وافی عصرامروز در دومین اجلاسیه ملی رابطین جامعه ایمانی مشعر که در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی(عج) برگزار شد، با بیان این که موضوع مبارزه و جهاد از مباحث مهم در دین است و اسلام تأکید فراوانی بر جهاد در برابر دشمنان دارد، گفت: مسئله دشمنی با اسلام و انقلاب از موضوعات مهم این روزهای کشور و جامعه است و دراین زمان از سخت ترین دوران دشمنی قرار داریم.

این مدیر فرهنگی بابیان اینکه امروز دشمنی، معاندین به انقلاب و اسلام بسیار دقیق تر و حساس تر از گذشته است، اظهار داشت: امروز جریان مبارزه با اسرائیل و آزاد سازی با قدس از مسائل مهم جامعه اسلامی است و بر روی این جریان، مسئله اغتشاشات اقتصادی و برهم زدن نظم و اجتماعی کشور است.

وی افزود: در شرایطی قرار داریم که می توان با کار تشکیلات در این عرصه حساس، فعالیت های بزرگی برای مقابله با فتنه دشمن انجام داد، ولی این مقابله نیازمند به ابزاری است.

حجت الاسلام وافی افزود: از جمله ابزار در تشکل ها داشتن صبر، تحمل، مقاومت، سلوک اخلاق و فردی و راه اندازی دفتر سلوک است.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: در دفتر سلوک اخلاق فردی نیازمند به رعایت، مراقبه، محاسبه، خودباوری، معرفت به مسائل شرعی، طاهر بودن در طول روز، قرائت قرآن وتفکر درآن، تقید به نماز و زیارت قبور هستیم.

وی افزود: از دیگر مسائل در ارتباط با سلوک اخلاقی فردی و تداوم تشکل به رعایت خود سازی برای جذب جوانان، داشتن حسن خلق، آراستگی ظاهر، نظم و دقت، داشتن بیان قوی، نگاه باعزت و رفتار درست با جوانان و نوجوانان و علم و آگاهی هستیم.

حجت الاسلام وافی افزود: اگر این موارد شکل گیرد مسائلی مانند رعایت حق الناس و مراقبه از اموال هیئت برای شکل گیری تشکل و هیئت ها ضرورت پیدا خواهد کرد.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha