جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار مسئولان موقوفات حوزه با آیت الله العظمی مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه باید حوزه‌های علمیه و خدمات اجتماعی روحانیت به جامعه امروز معرفی شوند تأکید کردند: از ظرفیت صداوسیما در زمینه تحقق این امر می‌توان استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت‌الله‌ مکارم شیرازی در دیدار حجج اسلام والمسلمین حبیب الله غفوری قائم مقام امور استانهای مدیر حوزه های علمیه،محمد آبادی پیشه مسئول دفتر امور موقوفات و منابع پایدار و مهدی رجایی نیا مسئول دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه های علمیه، ضمن ابراز خرسندی و رضایت از تشکیل و راه‌اندازی دفتر امور موقوفات و منابع پایدار حوزه‌های علمیه گفتند: برای پیشبرد اهداف جهت خودکفایی و استقلال مالی حوزه‌های علمیه، نیاز به همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و استفاده از ظرفیت خیرین به‌صورت جدی است.

ایشان با تاکید بر اینکه می‌توان از وجوهات شرعی نیز در ایجاد منابع پایدار برای مدارس علمیه استفاده شود بیان داشتند: حوزه‌های علمیه باید تلاش کنند جهت حفظ عزت و  شأنیت خود، منابع پایدار ایجاد نمایند.

این مرجع تقلید  با بیان اینکه باید حوزه‌های علمیه و خدمات اجتماعی روحانیت به جامعه امروز معرفی شوند تأکید کردند: از ظرفیت صداوسیما درزمینه تحقق این امر می‌توان استفاده کرد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان گفتند: لازم است در ابتدای تأسیس مدارس علمیه زمینه ایجاد منابع پایدار فراهم گردد.

خاطرنشان می شود: در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری با تشکر صمیمانه از حضرت آیت‌الله مکارم برای این جلسه،  گزارشی از وضعیت مدارس علمیه کشور ارائه کرد.

 در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین رجایی نیا مسئول دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی گزارشی از وضعیت مالی و بودجه حوزه‌های علمیه و صندوق توسعه منابع پایدار و اهداف راه اندازی صندوق بیان نمود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آبادی پیشه مسئول دفتر امور موقوفات و منابع پایدارنیز در سخنانی  به بیان نحوه تشکیل دفتر امور موقوفات و منابع پایدار پرداخته و گزارشی از اقدامات انجام‌گرفته توسط دفتر ارائه  کرد و خواستار عنایت معظم له نسبت به پیشبرد اهداف دفتر در راستای استقلال و خودکفایی مالی حوزه‌های علمیه شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha