جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام امید سعادتی ، مدیر مدرسه علمیه آیت الله حکیم شیروان

مسئول اداره پژوهش حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: نشست علمی «تفکر خلاق و تفکر نقاد» ویژه طلاب ممتاز مدارس علمیه استان در مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان برگزار شد.

حجت‌الاسلام امید سعادتی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، از برپایی نشست علمی «تفکر خلاق و تفکر نقاد» در مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان خبر داد و افزود: این نشست ویژه طلاب ممتاز شرکت‌کننده در طرح ادیب برگزار شد.

وی افزود: همچنین با در نظر گرفتن اهمیت پژوهش و تحقیق برای حوزه علمیه و ضرورت ارتقای بعد علمی طلبه‌ها، کارگاه پژوهشی مقاله‌نویسی و نشست علمی پژوهشی هم با تدریس یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) برگزار شد.

حجت‌الاسلام سعادتی که مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان هم هست، در ادامه با اشاره به دیگر برنامه‌های این مدرسه علمیه در فصل تابستان، اضافه کرد: با توجه به اینکه ما امسال 50 طلبه جدیدالورود در دوره تثبیتی داریم، یکی از برنامه‌های ویژه ما اجرای فعالیت‌های مختلف در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی و پژوهشی برای این طلاب است.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های تقویتی و کاربردی ادبیات عرب و تجزیه و ترکیب برای طلاب، ادامه داد: در حوزه پژوهشی هم دوره مهارت پژوهشی در قالب 30 جلسه برای طلاب این مدرسه علمیه برنامه‌ریزی شده که از بیست و پنجم تیرماه شروع می‌شود.

حجت‌الاسلام سعادتی با اشاره به برگزاری جلسات با آموزش و پرورش تحت عنوان کمیته همکاری حوزه و آموزش در طول سال، اظهار کرد: یکی از خروجی‌های این نشست‌ها در سال تحصیلی گذشته این بود که مناسبت‌های مذهبی و ملی به میزبانی مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) و با حضور دانش آموزان برگزار و ارتباط نزدیکی بین طلاب و دانش آموزان برقرار می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این راستا امسال گروهی از دانش آموزان و گروهی از طلاب مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان به‌صورت تلفیقی به اردوی اربعین اعزام می‌شوند.

مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان در خاتمه گفت: تابستان امسال دوره قبله شناسی را برای طلاب این مدرسه علمیه برگزار کردیم و آماده هستیم این دوره را در سایر مدارس علمیه استان هم برگزار کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha