پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سالاری مکی

حوزه/ حجت‌الاسلام سالاری مکی با تأکید بر همت و دغدغه بیشتر مردم و مسئولان نسبت به حجاب و عفاف، گفت: باید رویکرد فعالیت‌های ترویجی در عرصه حجاب و عفاف گفتمانی و اقناعی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در دیدار نخبگان و فعالان حجاب و عفاف با نماینده ولی فقیه در استان، با اشاره به تأخیر در برگزاری همایش هفته حجاب، اظهار کرد: خراسان شمالی جزء معدود استان‌هایی است که هنوز همایش عفاف و حجاب را برگزار نکرده، اما قرار است اجتماع حافظان حریم خانواده در دهه کرامت برگزار شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: باید نخبگان و فعالان عرصه حجاب و عفاف، سفیران این مهم در اماکن مختلف بوده و مطالبه گری در دستور کار آن‌ها باشد.

وی با تأکید بر همت و دغدغه بیشتر متولیان درزمینهٔ عفاف و حجاب افزود: باید مباحث به‌صورت گفتمانی، اندیشه‌ای و اقناعی باشد، زیرا صرف برگزاری همایش کفایت نمی‌کند، هرچند برگزاری این همایش‌ها هم ضروری بوده و به‌عنوان نماد می‌تواند مؤثر باشد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به روایت امام علی (ع) خاطرنشان کرد: این امام همام می‌فرماید که «مَا الْمُجَاهِدُ الشَّهِیدُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَعْظَمَ أَجْراً مِمَّنْ قَدَرَ فَعَفَ لَکادَ الْعَفِیفُ أَنْ یکونَ مَلَکاً مِنَ الْمَلَائِکة» و تأکید می‌کند مجاهد شهید در راه خدا پاداشش بیشتر از کسی نیست که قدرت بر گناه داشته ولی خودداری است، چنین انسان باعفتی نزدیک است فرشته‌ای از فرشتگان باشد.

وی تصریح کرد: بر این اساس مجاهدی که در راه خدا شهید شود درجه و مقام و منزلت او از شخصی که می‌تواند اهل گناه باشد ولی عفت می‌ورزد بالاتر نیست؛ یعنی ثواب و اجر و منزلت شهید مجاهد از شخصی که اهل عفت است بالاتر نیست تا حدی که امید می‌رود شخص عفیف جزء فرشتگان شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: پشتوانه عفاف و حجاب چه در مرد و چه در زن حیا است، اگر در جامعه‌ای حیا رواج یابد بدون شک عفت در کلام و نگاه و معاشرت و به‌تبع آن عفت در پوشش روی می‌دهد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: امروز و در جامعه فعلی، باید مقدمه سازان ظهور حضرت ولیعصر(ع) احساس وظیفه کرده و هر کس به‌اندازه خود رسالت خویش را در راستای ارتقای عفاف و حجاب ایفا کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha