جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی قربانی

حوزه/ استاد درس خارج اصول حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: لازمه رشد و پویایی حوزه‌های علمیه تحول در حوزه‌ها است و لازمه تحقق آرمان تحول در حوزه‌ها مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی صحیح و مدبرانه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی قربانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به ضرورت تحقق آرمان تحول در حوزه‌های علمیه، اظهار داشت: ایجاد تحول در حوزه‌های علمیه ضرورتی غیر قابل‌ انکار است، اما باید بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب، تحول را مدیریت کرد.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در زمینهٔ تحول در حوزه‌های علمیه، افزود: رهبر معظم انقلاب خطاب به مدیران و مسئولان حوزه‌های علمیه، فرمودند: تحول حتمی است، منتها تحول دو طرف دارد؛ تحول در جهت صحیح و درست، تحول در جهت باطل و غلط. ما باید مدیریت کنیم که این تحول در جهت درست انجام بگیرد. این وظیفهٔ مؤثرین در حوزه است. مدیران حوزه، فضلای حوزه، صاحب‌نظران حوزه باید همتشان این باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قربانی اضافه کرد: با توجه به اینکه حوزه‌های علمیه متولی نظام دینی در جامعه هستند و ما همیشه شاهد تغییر و تحولات زیادی در جامعه هستیم تحقق تحول در حوزه علمیه به‌عنوان ضرورتی انکارناپذیر است، اما اگر این تحول با حفظ ارکان حوزه همراه باشد تحول در جهت صحیح و درست خواهد بود.

وی ادامه داد: تحول می‌تواند در عرصه‌های گوناگون حوزوی رخ دهد، به‌ عنوان‌ مثال تحول در نظام آموزشی، تحول در پژوهش، تحول ساختاری و اخلاقی و تحول در نحوه پذیرش طلاب حوزه‌های علمیه که در این زمینه به دلیل اهمیت آموزش در جامعه به‌جرئت می‌توان تحول در نظام آموزشی حوزه را مهم‌ترین تحول در حوزه نام برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قربانی تصریح کرد: با توجه به اینکه روحانیان حوزه علمیه افزون بر مسئولیت سیاسی و مذهبی در جامعه وظیفه مهم و حساس تربیت جامعه را هم در بعد اخلاقی و هم در بعد معنوی به عهده دارند، برخورداری از یک نظام آموزشی صحیح، منطقی و منسجم ضروری است.

استاد درس خارج اصول حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: لازمه رشد و پویایی حوزه‌های علمیه تحول در حوزه‌ها است و لازمه تحقق آرمان تحول در حوزه‌ها مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی صحیح و مدبرانه است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha