پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
واکسیناسیون

حوزه/ درحالی که برخی شایعات در شبکه های اجتماعی هندوستان، خانواده های مسلمان را از خطرات واکسیناسیون کودکان ترسانده، مقامات مساجد با همکاری پزشکان در ایالت گجرات، بر ضرورت واکسیناسیون تاکید کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از indianexpress، مقامات مساجد ایالت گجرات، صنعتی ترین ایالت در غرب هندوستان، در تلاش برای مقابله با برخی شایعات در رسانه های اجتماعی که به خانواده های مسلمان علیه واکسیناسیون فرزندانشان هشدار داده بودند، ضمن همکاری با پزشکان، در رابطه با اهمیت واکسیناسیون در جامعه آگاهی رسانی می کنند.

در همین راستا مساجد در وادودارا و گجرات مرکزی روز جمعه دست همکاری به سوی پزشکان دراز کرده و در خطبه نماز جمعه این هفته بر اهمیت واکسینه کردن کودکان تاکید کردند. مجلس علما و انجمن پزشکان اعلام کردند که برای این مهم همکاری می کنند.

توطئه علیه کودکان مسلمان

مفتی عمران که خطبه نماز جمعه در وادودارا را به عهده داشت، برخی شایعات در رسانه های اجتماعی را توطئه ای علیه کودکان مسلمان خواند و گفت بسیاری از خانواده های بی سواد و ناآگاه فریب این حرف ها را می خورند.

وی افزود: لازم است که برای آن ها توضیح دهیم واکسیناسیون مهم و امن است و ما این پیام را به تمام مساجد سرتاسر گجرات و هند خواهیم فرستاد.

گفتنی است برخی پیام های موجود در رسانه های اجتماعی ادعا کرده بودند که واکسیناسیون سرخک و سرخجه توسط دولت برای کودکان رده سنی 9 تا 15 ساله می تواند سبب ناتوان شدن آن ها شود و در بسیاری از خانواده های مسلمان در این رابطه تردید ایجاد کرده بودند. علمای اسلامی از مساجد خواسته بودند تا با موعظه، ترس های بی پایه را در سرتاسر این کشور خنثی کنند.

جمعیت ملی اسماعیلی در پیامی نوشته بود: سرخک یک بیماری مسری و بسیار خطرناک و کشنده است که سبب بروز اسهال، کوری، انسفالیت و پنومونی می شود و می تواند در نهایت مرگ را منجر شود. در هندوستان بیش از 95% موارد سرخک در میان کودکان زیر 15 سال دیده می شود.

این درخواست همچنین سرخجه را یک عفونت ویروسی ملایم در میان کودکان و بزرگسالان توصیف کرده که در موارد حاملگی می تواند اثرات کشنده ای در پی داشته باشد. و برای محافظت از کودکان در برابر این بیماری های مرگبار، واکسیناسیون ضروری است. در این نامه از اعضای جامعه اسلامی هند خواسته شده که با پزشکان و کارکنان بیمارستان ها در رابطه با واکسیناسیون کودکان همکاری به عمل آید.

هند در نظر دارد تا سال 2020 این بیماری ها را ریشه کن سازد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha