پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست تجلیل از علامه سید هبةالله شهرستانی

حوزه/ نشست تجلیل از آثار و خدمات علمی علامه سید هبة الدین شهرستانی از سوی مرکز تراث کربلا با همکاری مرکز احیاء آثار علامه شهرستانی در حرم حضرت عباس علیه السلام برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، روز گذشته نشست تجلیل از آثار و خدمات علمی علامه سید هبة الدین شهرستانی از سوی مرکز تراث کربلا با همکاری مرکز احیاء آثار علامه شهرستانی در حرم حضرت عباس علیه السلام برگزار شد.

این نشست همزمان با پنجاهمین سالگرد رحلت علامه سید هبة الدین شهرستانی با شعار نسخه های خطی میراث فکری امت اسلامی در صحن امام حسن علیه السلام و با حضور شخصیت های علمی دینی و دانشگاهی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت حرم مطهر حضرت عباس(ع) در سخنان خود در این نشست با تاکید بر اهمیت حفظ میراث علمی و نسخه های خطی گذشتگان و ضرورت ارائه و معرفی این آثار به جامعه علمی گفت: این آثار و نسخه های خطی نماینده تمدن یک جامعه و رشته اتصال میان حال و گذشته است.

سید ایاد شهرستانی مدیر مرکز احیاء آثار علامه شهرستانی نیز در این نشست گفت: یکی از عوامل مباهات و خوشحالی ما این است که امت اسلام و جامعه علمی این روزها چنین نشست هایی برای بزرگداشت شخصیت های علمی و آشنایی با آثار آنها برگزار می کند.

وی افزود: ما با آشنایی با سیره و آثار گذشتگان خود از این سیره انگیزه کار و تلاش مضاعف پیدا می کنیم و از سوی دیگر زنده کردن نام این بزرگان و بیان آثار و تولیدات آنها نیز هدف دیگری است که در این نشست ها حاصل می شود و البته امت اسلام با تکیه بر همین علما و بزرگان و آثار فکری آنها به حیات خود ادامه می دهد.

در این نشست برخی مقالات علمی توسط حاضران ارائه شد و در پایان از سوی دانشگاه کوفه از مدیریت آستان مقدس حضرت عباس تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha