جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
صادقی

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۵۶۵ نفر مبلغ اعزامی و بومی در سطح استان در برنامه های مختلف بقاع متبرکه مشارکت داشته اند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی، ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز تجلیل از امامزادگان و بقاع  متبرکه، که در آستان مقدس امامزاده زینبیه برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در توصیف اهمیت حفظ قرآن کریم اظهار کرد: امروزه که رهبر معظم انقلاب جنگ اقتصادی را مطرح می کند و حافظان قرآن وظیفه دارند آیات مربوط به انفاق و کمک به نیازمند را برای مردم قرائت کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با تاکید براینکه هر چه قاریان قران زیباتر قرآن را تلاوت کنند، قدرت جذب دل ها به قرآن بیشتر است، گفت: دراین راستا چهل ویکمین دوره مسابقات قرآن استان اصفهان برگزار می شود.

وی ابراز کرد: در مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات  34 هزار نفر اعم از خواهران و برادران در 15 رشته  شرکت کردند و پس از اعلام نتیجه و داوری 570 نفر به مرحله استانی راه یافتند که این تعداد روز چهارشنبه 27 و پنج شنبه 28 تیرماه به رقابت می پردازند.

حجت الاسلام صادقی عنوان کرد: مکان برگزاری این مسابقات سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان است که در مجموعا 700نفر با حضور 29 داور استانی و کشوری  دراین همایش شرکت می کنند.

وی  ادامه داد: 293  نفر از این تعداد خواهر و 278 برادران بوده که خواهران در رشته های حفظ 5،10،20، و کل قرآن، ترتیل، قرائت و دعا خوانی به رقابت پرداخته و برادران علاوه براین رشته ها در رشته اذان هم رقابت می کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطرنشان کرد: اختتامیه این مسابقات ساعت 5.30 روزپنج شنبه  28تیرماه برگزار می شود، در هر رشته 3نفربرتر برگزیده و در مجموع 45 نفر به مسابقات کشوری راه می یابند.

وی در ادامه با اشاره به آغاز دهه کرامت و روز پنجم ذی العقده روز تکریم از امامزادگان، بیان داشت: 26 همایش بزرگداشت وتجلیل از امامزادگان در استان برگزار خواهد شد و در 114 بقعه متبرکه نیز جشن میلاد امام رضا برپا می کنیم.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که از ابتدای سال 97 تاکنون 565 نفر مبلغ اعزامی و بومی در سطح استان دربرنامه های مختلف بقاع متبرکه مشارکت داشته اند، افزود: در سطح استان از 183 طلاب واجد شرایط در سه رشته مهارت های فردی، خانواده و ازدواج و تربیت فرزند آزمون برگزار شد که در آینده نزدیک در بقاع متبرکه کلاس هایی توسط این افراد برگزار می شود.

وی افزود: اوقاف باید ارتباط خود را با دانشجویان، نخبگان اجتماعی و حوزه های علمیه بیش از گذشته برقرار کند، چرا که کسانی که می توانند باعث ارتقا و احیا وقف نامه های جدید شوند، این اقشار هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 718 امامزاده در سطح استان وجود دارد که همگی واجب تعظیم بوده و تلاش و سیاست اوقاف براساس فرمایشات مقام معظم رهبری همگی  بقاع متبرکه به قطب فرهنگی شاخص تبدیل شوند .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha