جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حمید یزدانی مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری قم

حوزه/ مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان قم از حضور سالانه حدود ۲۵ میلیون مسافر و زایر و گردشگر از داخل و خارج کشور در شهر مقدس قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حمید یزدانی، عصر سه شنبه طی سخنانی در اولین کنفرانس "قم، پایتخت فرهنگی جهان اسلام" که در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، با اشاره به سابقه چندین هزار ساله قم در زمینه مدنیت و فرهنگ اظهار داشت: شهر مقدس قم وجود حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و بزرگترین حوزه علمیه شیعه و علما و مراجع معظم تقلید در ایران اسلامی به عنوان نگین و شاخص شهرهای بزرگ مذهبی می درخشد.

وی افزود: وجود بیش از 400 امامزاده واجب التعظیم و نیز مسجد مقدس جمکران و دیگر اماکن و بناهای مقدس و مذهبی و همچنین بیش از 350 بنای تاریخی ثبت شده در قم جایگاه خاصی به این شهر مقدس بخشیده و همین ظرفیت ها می تواند زمینه معرفی قم به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آینده را فراهم کند.

یزدانی همچنین با اشاره به حضور چند هزار هنرمند صنایع دستی در 75 رشته در قم گفت: بنابر آمار سالانه حدود 25 میلیون مسافر و زایر از داخل و خارج کشور به قم سفر می کنند که ما باید زمینه ای فراهم کنیم که با تقویت زیرساخت ها، شرایط ماندگاری بیشتر مسافران و زایران و گردشگران در این شهر افزایش یابد.

وی حضور طلاب غیر ایرانی از بیش از یکصد ملیت جهان در شهر مقدس قم را یکی از ویژگی ها و شاخصه های ممتاز علمی و فرهنگی این شهر توصیف کرد و افزود: برای معرفی شدن قم به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام نیاز است که در سایه تعامل و هم اندیشی نخبگان و مسئولان کشوری و استانی ، زمینه تحقق این هدف محقق شود و در این خصوص از توانمندی و ظرفیت بخش های مردمی و خصوصی نیز نهایت استفاده صورت گیرد تا قم را به جایگاهی برسانیم که حقیقتاً شایسته آن است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha