شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ نشست تخصصی توریست و معنویت

حوزه/ معاون فرهنگی حرم بانوی کرامت با بیان اینکه ما نباید فرهنگ قمی بودن خود را فراموش کنیم، گفت: یکی از زیبایی‌های گردشگری در قم بیان معارف اهل‌بیت(ع) می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام فلاحی ظهر امروز در نشست تخصصی توریست و معنویت که در سالن جلسات حضرت خدیجه سلام‌الله علیها کتابخانه حرم مطهر برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: معماری، معرق و خطاطی از جمله هنرهای زیبای حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیهاست که گردشگرانی بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اسم قم ظرفیت‌ها و انتظارات فرهنگی خاصی را به دنبال خود دارد، اضافه کرد: یکی از منابع مهم قم‌شناسی منابعی است که شرق‌شناسان و گردشگران تهیه کرده‌اند.

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها با بیان اینکه انتقال فرهنگ توسط گردشگران انجام می‌شود، تصریح کرد: گردشگری در اسلام تعاریف مشخصی دارد، اگر فردی آموزه‌های دینی اسلام را از نقطه‌ای به نقطه دیگری منتقل کند گردشگر مورد نظر اسلام خواهد بود.

وی از عیسی بن عبدالله به عنوان شناسنامه قمی‌ها نام برد و ادامه داد: این شخصیت نزد اهل‌بیت(ع) جایگاهی ویژه را به خود اختصاص داده بودند به همین علت نباید نسبت به این شخصیت بی‌توجه باشیم.

حجت‌الاسلام فلاحی با تاکید بر اینکه ما نباید فرهنگ قمی بودن خود را فراموش کنیم، عنوان کرد: یکی از زیبایی‌های گردشگری در قم بیان معارف اهل‌بیت(ع) می باشد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha