جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام قاسم فلسفی- مربی ورزش و روانشناس

حوزه/ روحانی جوان ۲۷ ساله هم روانشناس است و هم مربی کاراته. او توانسته جوانان و نوجوانان زیادی را به سمت خود جلب کند، به گونه ای که هنگام نماز در هر کجا که باشد، در سالن کاراته، در زمین فوتبال و یا در کلاس درس، پشت سرش صفی از جوانان و نوجوانان برای اقامه نماز بسته می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، بر روی تشک های ورزشی در سالن، همراه و هم پای بچه ها ورزش می کند، در زمین فوتبال هم که نگاهش کنی، گاهی درون دروازه، گاهی هم درون زمین بازی و شور و نشاط را همراه جوانان و نوجوانان دارد.

از معلم برای بچه ها صمیمی تر است، اما رضا می گوید ما هم از اخلاق خوبش سوء استفاده نمی کنیم، او را خیلی دوست داریم، موقع درس و آموختن همه حواس مان را جمع و موقع ورزش و بازی شوخی و نشاط داریم.

آری این خصوصیات طلبه ای جوان و ورزشکار است که توانسته با اخلاق، خصوصیات و روحیه خود جوانان و نوجوانان زیادی را به سمت خود جلب کند، به گونه ای که هنگام نماز در هر کجا که باشد، در سالن کاراته، در زمین فوتبال و یا در کلاس درس، پشت سرش صفی از جوانان و نوجوانان برای اقامه نماز بسته می شود.

بچه ها او را حاج قاسم صدا می زنند. با او که طلبه حوزه سفیران هدایت و در حال تحصیل در رشته کارشناسی ارشد تربیت کودک و نوجوان و ترم آخر مشاوره است، گپ و گفتی را انجام می دهیم .

بنده قاسم فلسفی 27 ساله دارای سه فرزند هستم. 5 سال در حوزه بسیج ادارات شهرستان بیرجند مسئول تعلیم و تربیت بودم و در حال حاضر مسئول امر به معروف و نهی از منکر هستم.

وی با بیان اینکه دبیر کانون هلال احمر حوزه سفیران هدایت هستم و در دفتر استانی فضای مجازی سراج در خراسان جنوبی عضویت دارم، اظهار داشت: عضو هیئت کاراته استان و مربی این رشته ورزشی هستم.

این روحانی روانشناس افزود: قبل از این که به حوزه بیایم، دانشگاه نهبندان در رشته روانشناسی تربیتی مشغول تحصیل بودم که تصمیم گرفتم برای دانشگاه علوم اسلامی رضوی در آزمون شرکت کنم و در برخورد با یکی از دوستان، به سمت حوزه، هدایت شدم.

حجت الاسلام فلسفی افزود: با توجه به رشته تحصیلی که در دانشگاه داشتم و الان هم ادامه دادم، علاقه زیادی به بحث روان شناسی دارم و همیشه دلم می خواست یک روان شناس خوب بشوم و مثل همه افراد اهدافی دارم.

وی اظهار کرد: در بحث آموزش قران دو طرح داریم که یکی مقطعی و فقط در ایام ماه مبارک رمضان در پایانه مسافربری داشتیم و یک برنامه ثابت هفتگی در مسجد زهرای اطهر(س) واقع درمیدان آزادی برای کارگران فضای سبز شهرداری و خدمات موتوری برگزار می شود.

این روحانی ورزشکار افزود: برای تابستان دو طرح ویژه قرآنی برای دانش آموزان مدرسه داریم که یکی تشکیل گروه تواشیح دانش آموزی و دیگری گروه تئاتر دانش آموزی بر مبنای داستانهای کوتاه قرآن و احادیث داستانی است که مورد استقبال دانش آموزان است.

حجت الاسلام فلسفی افزود: بیشتر در بحث راهیان نور دانش آموزی هم به عنوان روحانی اعزام شدم و هم مسئول اعزام و روحانی کاروان بودم.

وی با بیان اینکه همسرم خانه دار و حامی خوبی برای فعالیت های من است، اظهار کرد: خانم خوب نعمت بزرگی است که خدا به انسان عطا می کند.

این روحانی با اشاره به جایگاه بانوان در شکل گیری جامعه ای سالم و پویا بیان داشت: زن وقتی خوب باشد معمولا قانع هم است و در زندگی طلبگی مهمترین چیز درک متقابل می باشد، چراکه وقتی خانم می بیند که بنده به عنوان یک طلبه برای زندگی نهایت تلاشم را می کنم ،  این باعث می شود که من را درک کند.

حجت الاسلام فلسفی با بیان اینکه به بچه ها علاقه زیادی دارم و سعی می کنم وقتی در مدرسه هستم با نشاط باشم تا بچه ها از آن طریق جذب و من هم بتوانم اثرگذار باشم، افزود: دربحث تربیت معمولا نکته ای که به والدین تاکید می کنم این است که ما به عنوان والدین نباید آینده فرزندانمان را براساس آرزوهای خودمان شکل بدهیم بلکه باید اولاً به آنها اجازه بدهیم که براساس استعداد و علاقه خودشان آینده شان را رقم بزنند و ثانیاً به عنوان والدین آنها را در رسیدن به هدف کمک کنیم نه اینکه نظرخودمان را به آنها تحمیل کنیم.

وی از خاطرات خود در کنار بچه ها می گوید: اولین باری که بر سر کلاس درس در پایه پنجم پسرانه حاضر شدم، وقتی درب کلاس را باز کردم، بچه ها از دیدن من که لباس روحانیت داشتم، تعجب کردند؛ یکی از دانش آموزان هر از گاهی یک شوخی مطرح می کرد تا من را عصبانی کند، اما  خودم را خیلی کنترل کردم و از آن روز سعی کردم هر طور شده باب رفاقت و دوستی را با او باز کنم.

این روحانی روانشناس و ورزشکار افزود: در زمین بازی سعی می کردم تا در تیم او هم بازی شوم، پاس برای گل به او می دادم در نماز جماعت او را صدا مي زدم، مکبر و موذن مي گذاشتم تا این که یک روز در حالی که درون دروازه ایستاده بودم و قرار بود او گل بزند، با آن که مي توانستم ضربه را بگیرم، اما گذاشتم تا ضربه اش به راحتی گل شود، و از آن روز به بعد مهدی با من صمیمی تر شد و پا به پای من درهمه عرصه ها حضور داشت و این یک خاطره و تجربه خوبی برای من بود؛ اگر همان روزی که او سر کلاس نسبت به من جملات تمسخر آمیز می گفت با خشونت و نامهربانی رفتار می کردم هیچ گاه نمي توانستم رفیق خوبی برایش بوده و او را جذب خیلی از برنامه های قرآنی و دینی کنم، اما اندکی خود را کنترل کردم و نتیجه اش را دیدم.

وی بیان داشت: بچه ها در نوجوانی سن حساسی دارند که اگر باب رفاقت را در پیش گرفتی می توانی تاثیرگذار باشی، اما اگر از باب دستور و آقا بالا سر بودی او هم سرکش خواهد بود.

حجت الاسلام فلسفی خاطرنشان کرد: همیشه سعی کردم در این سالها اولین چیز نماز اول وقت، قرآن خواندن و احترام به والدین را به دانش آموزان بياموزم و این شد که با آن که به سن تکلیف نرسیده اند، اما در هر کجا که باشم و نماز اقامه شود، پشت سرم صف می بندند و آرزو دارم بتوانم این تاثیرگذاری ها را روزی در دانشگاه ها داشته باشم.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha