سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: در برابر هجمه‌های فضای مجازی خطیب توانا با فن بیان بالا می‌تواند مؤثر باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، آیت‌الله سید احمد علم الهدی، در دیدار با جانشین رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی اظهار داشت: دانشگاه‌های زیادی بر مبنای علوم اسلامی و حوزوی در کشور تأسیس‌شده‌اند، اما دانشگاه علوم اسلامی رضوی از نظر کیفیت از دیگر دانشگاه‌ها موفق‌تر بوده است، نشان کیفیت این دانشگاه نیز فارغ‌التحصیلان آن است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تجلیل از مقام علمی فارغ‌التحصیلان این دانشگاه تصریح کرد: تعداد زیادی از این فارغ‌التحصیلان از اساتید حوزه علمیه هستند و این موفقیت دانشگاه علوم اسلامی رضوی باید مشهود باشد و باید از ظرفیت فارغ‌التحصیلان این دانشگاه استفاده کرد و نباید از آن‌ها غافل شد.

آیت‌الله علم الهدی از ایده تربیت منبری در دانشگاه علوم اسلامی رضوی استقبال کرد و گفت: در مشهد سال‌ها پیش جلسات تمرین منبر داشتیم و از این جلسات منبری‌های خوبی تربیت شدند، اما اکنون خطیب منبری که آن توانایی را داشته باشد نداریم.

سند راهبردی دانشگاه علوم اسلامی رضوی تدوین می‌شود/ تمرکز بر رشته شیعه شناسی در این دانشگاه

جانشین رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی نیز در این دیدار به ظرفیت‌های دانشگاه علوم اسلامی رضوی اشاره کرد و گفت: در ساختار دانشگاه علوم اسلامی رضوی جای برخی رشته‌ها خالی است؛ در این دانشگاه برخی رشته‌های حقوقی تا مقطع دکتری داریم، اما رشته حقوق عمومی نداریم، فارغ‌التحصیلان حقوق عمومی می‌توانند از نظام اسلامی دفاع کنند و جای این رشته در دانشگاه ما خالی است.

حجت‌الاسلام سید حسن وحدتی شبیری تصریح کرد: رشته شیعه شناسی نیز که دانشگاه‌های آمریکا و اسرائیل بر آن تمرکز کرده‌اند، باید در این دانشگاه تأسیس شود.

وی افزود: مشهد مهد پرورش منبری‌های بزرگی ازجمله آیت‌الله سید کاظم علم الهدی است که از میان ما رفته‌اند و جامعه کنونی ما خالی از منبری‌های بزرگی مانند ایشان شده است، دانشگاه رضوی این ظرفیت را دارد تا محل پرورش منبری‌های انقلابی و بزرگ باشد.

حجت‌الاسلام وحدتی شبیری در این دیدار از تدوین سند راهبردی دانشگاه علوم اسلامی رضوی خبر داد و گفت: این سند بعد از مشورت با صاحب‌نظران و اندیشمندان تصویب خواهد شد و به‌عنوان راهبرد دانشگاه معرفی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی از تأسیس مراکز مطالعاتی متعدد در آینده و پرداختن به فقه کاربردی خبر داد و گفت: مرکز مطالعات وقف با رویکرد فقهی، اقتصادی و جامعه‌شناسی وقف ازجمله این مراکز مطالعاتی است که به ما کمک می‌کند آموزش، پژوهش و اجرا را در کنار یکدیگر داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha