پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین موسوی

دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور گفت: در حال حاضر بیش از ۱۱۰ هزار طلبه شیعه و سنی از خدمات متنوع این مرکز بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی، ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان، با گرامیداشت دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع)، اظهار کرد: این افتخار شامل حال ایرانیان شده که از میان ائمه معصومین میزبان امام رضا (ع) باشند.

وی با اشاره به مدفون بودن غریبانه چهار امام معصوم در قبرستان بقیع، اضافه کرد: یکی از مشخصات بارز فرقه ضاله وهابیت که بویی از اسلام و شرافت و انسانیت نبرده، مبارزه مستقیم با مظاهر اسلامیت و مظاهر شرافت ما است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی با بیان اینکه ازجمله اقدامات این فرقه ضاله تخریب قبور ائمه اطهار در بقیع بوده است، ادامه داد: ائمه ما روزگاری در بقیع گنبد و بارگاه داشتند؛ اما متأسفانه امروز در حالت غربت قرار گرفته‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، گفت: این مرکز در سال 1370 به دستور رهبر معظم انقلاب آغاز به کار کرد و امروز تقریباً تمام روحانیان و طلاب غیر شاغل را در سرتاسر کشور تحت پوشش دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اضافه کرد: اکنون حدود 110 هزار طلبه شیعه و سنی ایرانی و غیر ایرانی مقیم ایران به همراه خانواده‌هایشان که حدود 600 هزار نفر می‌شوند از خدمات مرکز خدمات بهره‌مند هستند.

مشاور عالی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور، افزود: قبلاً حدود 15 خدمت به طلاب ارائه می‌شد، اما امروز با نگاه و رویکرد جدید مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خدمات به سطح خانواده‌های طلاب گسترش یافته و درمجموع حدود 60 نوع خدمات به طلاب و خانواده‌های آن‌ها ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اظهار کرد: با وجود خدمات مرکز خدمات حوزه علمیه هنوز بسیاری از طلاب در کشور از سطح زندگی زیر متوسط هم برخوردار نیستند.

وی گفت: علی‌رغم این‌که در افکار عمومی نگاه و برداشت دیگری وجود دارد، اما قشری مظلوم‌تر و محروم‌تر از طلاب و روحانیت نداریم، به‌گونه‌ای که اگر حمایت‌های مرکز خدمات نبود بدون شک طلاب ما در بدیهیات زندگی خود لنگ بودند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha