شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سید حمید فقیهی مدیر کل ارتباطات و امور فرهنگی مرکز خدمات

حوزه/ در سال جاری سه نقطه اردویی در استان های تهران و مازندران برای برگزاری اردوهای فرهنگی مرکز خدمات در نظر گرفته شده است و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا ۱۰ شهریور ماه بیش از ۹ هزار نفر به این اردوها اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام سید حمید فقیهی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به برنامه های فرهنگی این مرکز گفت: معاونت خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات در راستای ارتقای سطح فرهنگی خانواده‌های طلاب و با تکیه بر سند راهبردی این مرکز، ارتقای هویت طلبگی میان خانواده‌ها را یکی از رویکردهای اصلی خود انتخاب کرده است.
مدیرکل ارتباطات و امور فرهنگی مرکز خدمات گفت: اردوهای تابستانی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در سال جاری با نام تحکیم و تعالی خانواده برگزار می‌شود و هدف نهایی از برگزاری آن انسجام بیشتر در خانواده طلاب در یک مسافرت چندروزه خارج شهری است.
وی بیان کرد: خانواده‌های طلاب به دلیل اقتضای فرهنگی و به دلیل مسائل اقتصادی، شاید کمتر موفق شوند مسافرت تفریحی داشته باشند، لذا در مرکز خدمات این امکان فراهم شده است که چند روزی را در یکی از مناطق خوش آب و هوای کشور بگذرانند.
حجت الاسلام فقیهی گفت: ظرفیت امسال اردوهای مرکز خدمات طبق مصوبه کمیته بودجه حدود 8 هزار نفر تعیین شده است که با توجه به گستردگی جامعه هدف ناچار شدیم این طرح را به صورت نام‌نویسی از خانواده‌های پرجمعیت آغاز کنیم.
وی ابراز داشت: در سال جاری سه نقطه اردویی در شهرهای دماوند در استان تهران و رامسر و بهشهر در استان مازندران در نظر گرفته شده است و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا 10 شهریور ماه بیش از 9 هزار نفر به این اردوها اعزام خواهند شد.
مدیر کل ارتباطات و امور فرهنگی مرکز خدمات با اشاره به برنامه‌های فرهنگی مرکز خدمات در اردوگاه شهر دماوند گفت: زیارت مرقد مطهر امام راحل، بهشت‌زهرا(س) و قبور مطهر شهدا و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهرری، بازدید از موزه حرم مطهر و صرف غذا در دارالزیاره آستانه مقدسه از جمله برنامه‌های ورودی به این اردوگاه است.
وی ادامه داد: در شهر دماوند از ظرفیت بهترین مشاوران خانوادگی و کودک و نوجوان از استان تهران استفاده شده است و در دو روزی که طلاب و خانواده‌ها در اردوگاه هستند از مشاوره‌های عمومی و تخصصی این اساتید بهره‌مند خواهند شد.
حجت الاسلام فقیهی گفت: در این اردوگاه برای لحظه به لحظه حضور مهمانان برنامه ریزی شده است که شامل کلاس‌های ورزشی، مسابقات فرهنگی، کتاب‌خوانی، قرآنی و مشاوره‌های عمومی و استخر و غیره است.
وی تصریح کرد: بازدید از جماران، حسینیه امام خمینی(ره)، باغ موزه دفاع مقدس، باغ کتاب و پل طبیعت از دیگر برنامه‌ها در آخرین روز این اردو است.
مدیرکل ارتباطات و امور فرهنگی مرکز خدمات گفت: برگزاری کارگاه‌های مشاوره و مسابقات ورزشی و فرهنگی و همچنین استفاده از دریا و جنگل و مسابقات ورزشی در کنار ساحل ازجمله برنامه‌های اردوگاه بهشهر است.
وی بیان کرد: برنامه‌های اردوی رامسر شامل بازدید از موزه این شهر، برگزاری مسابقات ورزشی در کنار ساحل و استفاده از آب گرم معدنی و برگزاری کارگاه‌های مشاوره می‌شود.
حجت الاسلام فقیهی گفت: طلاب و روحانیان سراسر کشور می‌توانستند با مراجعه به سامانه سخای مرکز خدمات بخش معاونت فرهنگی و با توجه به تقسیم‌بندی‌های انجام شده نام‌نویسی کنند.
وی با اشاره به تفاوت‌های اردوهای امسال با سال گذشته گفت: سال گذشته اردوها در مرودشت شیراز و شهر همدان به صورت دوره‌ای برگزار شد ولی امسال در سه شهر توریستی به‌صورت همزمان برگزار می‌شود و هدف از این کار ارتقای ظرفیت اردویی برای خانواده‌های طلاب بوده تا بتوانیم از خانواده‌های بیشتری در این طرح فرهنگی و تفریحی میزبانی کنیم.
مدیرکل ارتباطات و امور فرهنگی مرکز خدمات افزود: تفاوت دیگر اضافه شدن برنامه‌های رسانه، اکران فیلم و کارگاه‌های سواد رسانه، برگزاری مسابقات فرهنگی و کتاب‌خوانی در اردوها و استفاده از ظرفیت شهر تهران و اماکن مذهبی این شهر است.
وی ابراز داشت: در اردوهای تابستانی سال 97 ظرفیت بالایی برای گروه‌های خاص شامل اساتید، نخبگان، طلاب خواهر و خانواده‌هایشان، معمرین و خانواده روحانیان مرحوم دیده شده است.
حجت الاسلام والمسلمین فقیهی با بیان اینکه خانواده‌های پرجمعیت و طلاب مناطق محروم در اولویت نام‌نویسی در این اردوها بودند، گفت: هشت هزار نفر از افراد نام‌نویسی شده از خانواده‌های هفت‌نفره، شش‌نفره و در نهایت پنج‌نفره بودند.
ساده زیستی و دوری از اسراف و تجمل‌گرایی رویکردهای مهم مرکز خدمات در این اردوها است

وی با اشاره به اینکه ساده زیستی و دوری از اسراف و تجمل‌گرایی رویکردهای مهم مرکز خدمات در این اردوها است، افزود: با توجه به اینکه جامعه امروز ایران درگیر مسائل اقتصادی است و مشکلات مالی در جامعه وجود دارد تأکید امسال در اردوها بر این بود که با حداقل امکانات برای بیشترین تعداد برنامه‌ریزی اردویی انجام شود.
مدیرکل ارتباطات و امور فرهنگی مرکز خدمات گفت: برگزاری اردوی تابستانه مرکز خدمات مرهون زحمات تمامی بخش‌های مختلف مرکز خدمات است که از رئیس محترم مرکز خدمات، معاونت منابع انسانی و مالی، پشتیبانی، حراست و سایر بخش‌های مرکز برای همراهی با معاونت خانواده و امور فرهنگی در برگزاری مناسب این اردوها تشکر می‌کنم.
وی افزود: تاکنون بیش از نیمی از جامعه هدف از اردوها استفاده کرده‌اند و ان‌شاءالله در مدت باقی‌مانده مابقی نیز بهره‌مند خواهند شد.
حجت الاسلام فقیهی گفت: قطعاً اردوهای مرکز خدمات به دلیل مسائل مالی و بودجه‌ای خالی از اشکال نیست و برای ارتقای این برنامه‌ها نیازمند نظرات و پیشنهادها و مساعدت همه دلسوزان، طلاب و روحانیان و همکاران سایر قسمت‌ها در مرکز هستیم.
وی بیان کرد: در سال گذشته بیش از 5 هزار نفر در اردوها شرکت کردند که بررسی نظرسنجی و دل نوشته‌های سال گذشته حاکی از رضایت حداکثری خانواده‌ها از این برنامه بوده است.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha