جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین مختار کرمی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: با وجود اینکه در کردستان استعدادی قرآنی فراوانی دیده می شود بازهم شاهد سنگ اندازی برخی در مسیر اجرای برنامه های قرآنی هستیم، به این دوستان باید گفت که عملکرد آنها به هیچ وجه صحیح و دینی نمی باشد و زمینه دو دستگی بین مذاهب را فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام مختار کرمی، بعدازظهر امروز در نشستی با هیئت مدیره اتحادیه موسسات فرهنگی قرآن و عترت اظهار داشت: در استان کردستان استعدادهای قرآنی فراوانی دیده می شود و این یک پتانسیل بسیار غنی و معنوی می باشد. به همین منظور از متولیان  امور قرآنی کشور درخواست داریم نگاه ویژه ای به این استان داشته باشند و پتانسیل های آن را دریابند.

 وی جایگاه کردستان در علوم قرآنی را ممتاز اعلام کرد و ادامه داد: با وجود داشتن این همه استعداد قرآنی در کردستان از اتحادیه موسسات قرآنی کشور انتظار داریم که توجه خاصی به این استان داشته باشد تا فعالیتهای قرآنی در این بخش از کشور منظم تر از گذشته شود.

حجت الاسلام کرمی ادامه داد: با وجود اینکه در کردستان استعدادی قرآنی فراوانی دیده می شود بازهم شاهد سنگ اندازی برخی در مسیر اجرای برنامه های قرآنی هستیم،  به این دوستان باید گفت که  عملکرد آنها به هیچ وجه صحیح و دینی نمی باشد و زمینه  دو دستگی بین مذاهب را فراهم می کند.

وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: باید نگاه ما به فعالیتهای قرآنی، نگاهی معنوی و الهی باشد، اگر بخواهیم در مباحث قرآنی دیدگاه اقتصادی و مادی داشته باشیم مطئمن باشید که هرگز در کارمان موفق نخواهیم شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: توجه به آموزش و پژوهش یکی از برنامه های این اداره کل طبق دستور دارالقران کریم کشور است، لذا باید در این زمینه هم کیفیت امور قرآنی را ارتقا دهیم و هم نسبت به کادرسازی نیروهای قرآنی عملکرد موفقی داشته باشیم.

حجت الاسلام کرمی اظهار داشت: تخصیص بخشی از اعتبارات استانی به دارالقرآن کریم از مواردی است كه امسال مورد توجه تبلیغات اسلامی استان كردستان قرار خواهد گرفت.

وي گفت: در مباحث قرآنی موارد بسیاری است که باید مورد توجه دارالقرآن استان می باشد، همانند شناسنامه‌دار کردن جلسات، اعتماد بخشی به مردم، فعال کردن خانه‌های قرآنی، راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه و توسعه جلسات قرآنی.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha