سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
علمای برجسته  اهل سنت کردستان

حوزه/ علمای برجسته اهل سنت استان کردستان ضمن محکوم کردن علمیات تروریستی شهرستان مریوان و به شهادت رسیدن ۱۱ نفر از فرزندان این آب و خاک، بر تداوم حفظ وحدت بین برادران اهل سنت و اهل تشیع تاکید کردند.

 خبرگزاری «حوزه» استان کردستان/ حادثه تروریستی بامداد شنبه هفته جاری در روستای «دری» از توابع شهرستان مریوان کردستان و شهادت 11 نفر از جوانان این مرز و بوم، واکنش های بسیاری در بین اقشار جامعه به ویژه در بین علمای اهل سنت و اهل تشیع به دنبال داشت و موج محکومیت های این اقدام ددمنشانه سراسر استان کردستان را فرا گرفت.

در جریان این حادثه تلخ، یک بار دیگر وحدت و اتحاد شیعه و سنی در مقابل دشمنان به نمایش گذاشته شد و همه مردم غیور کردستان در کنار هم، در غم شهادت فرزندان این مرز و بوم به سوگ نشستند و اهالی دیار کردستان قهرمان عزادار شدند.

تنی چند از علمای شاخص اهل سنت استان کردستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با محکومیت شدید این حادثه جانسوز، بر ضرورت تقویت وحدت شیعه و سنی تاکید کرده و  اعلام کردند: مردم استان کردستان به ویژه خانواده های محترم شهدای این عملیات تروریستی مطئمن باشند که تروریست ها به زودی به سزای عمل ننگین خود می رسند.

 

حمایت مالی و تسلیحاتی تروریست ها توسط رژیم صهیونیستی و آمریکا

ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام جمعه سنندج در این باره در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان اظهار داشت: بی شک این حمله تروریستی نه اولین و نه آخرین خواهد بود و ملت ایران باید همیشه آماده این گونه حرکات تروریستی و مذبوحانه دشمنان باشند.

امام جمعه سنندج ادامه داد: در طول 4 دهه از عمر پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، تروریست ها و گروهک های منحله خون های بیگناه زیادی ریخته اند و بی شک جایی در افکار عمومی ندارند.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه تروریست ها توسط رژیم صهیونیستی، آمریکا و برخی از کشورهای مرتجع منطقه حمایت مالی و تسلیحاتی می شوند، گفت: تررویست ها به گمان خود با این حملات کور و غیرانسانی زمینه ناامنی در مناطقی همانند کردستان را ایجاد می کنند که این خیالی باطل و بیهوده است.

ماموستا خدایی در ادامه بیان داشت: شهادت 11 نفر از فرزندان شیعه و سنی این استان به دست ناپاک تروریست ها، نه تنها خللی در اتحاد مردم این استان به وجود نخواهد آورد، بلکه همین عمل خبیثانه و غیرانسانی آنان باعث اتحاد و برادری بیشتر بین برادران اهل سنت و اهل تشیع خواهد شد.

امام جمعه سنندج اظهار داشت: این انقلاب با خون شهدا آبیاری و به این جایگاه رسیده است، پس مطئمن باشید که تا زمانی که مردم و ملت ایران در کنار هم و در مسیر ولایت فقیه حرکت می کنند، هرگز آسیبی به این نظام نخواهد رسید.

 

توطئه های دشمنان علیه این نظام و ملت پایانی نخواهد داشت

ماموستا محمدامین راستی، از علمای اهل سنت استان کردستان نیز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان اظهار داشت: بامداد شنبه هفته جاری همه شاهد به شهادت رسیدن فرزندان برومند این مرزوبوم به دست تروریست های جیره خوار استکبار جهانی بودیم.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه تروریست ها آخرین روزهای بقا و حیات نامشروع خود را می گذارنند، افزود: انجام عملیات های تروریستی و نیز به شهادت رساندن جوانان این مرز و بوم تنها کینه مردم این استان را نسبت به گروهک های تروریستی بیش از پیش می کند.

ماموستا راستی تاکید کرد: نهال انقلاب اسلامی با خون همین شهدا آبیاری شده و رشد نموده است، در حالی که تروریست های منحرف و از خدا بی خبر به خیال باطل خود در حال ضربه زدن به درخت تنومند نظام اسلامی هستند!!

این عالم اهل سنت ادامه داد: هشت سال تمام دنیای استکبار در مقابل انقلاب اسلامی با تمام توان و قوا ایستاد و به دنبال این بود که این انقلاب مردمی به رهبری امام راحل را در نطقه خفه کند که همگان دیدیم که قضیه بالعکس شد و دنیای استکبار با آن همه تجهیزات و تسلیحات و هیمنه در مقابل اراده ملت ایرانی ره به جایی نبرد.

ماموستا راستی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه توطئه های دشمنان علیه این نظام و ملت پایانی نخواهد داشت، گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی می خواهند با به راه اندازی جنگ های نیابتی و تروریستی در منطقه به اهداف شوم خود برسند و این رویه سالهاست که در منطقه در حال انجام است، ولی با وجود فرزندان دلیر و غیور این خاک، دشمنان هرگز به آرزوی باطل و مطرود خود نخوهند رسید.

وی بیان داشت: مردم کردستان در کنار ملت ایران همانند دیوار مستحکم در برابر دنیای استکبار ایستاده اند و تحرکات تروریستی و غیرانسانی گروهک های منحله خللی در آرمانهای این نظام به وجود نخواهد آورد.

 

تروریست ها به سزای عمل ننگین خود می رسند

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: ملت ایران به ویژه مردم استان کردستان و شهرستان مریوان از اعمال ننگین و ضدبشری تروریست ها به شدت عصبانی هستند و این حرکات را نشانه زبونی و ضعف دشمنان نظام می دانند.

ماموستا رستمی در ادامه با اشاره به اینکه حضور گسترده استان کردستان در مراسم تشییع پیکر شهدای عملیات تروریستی مریوان نشان از انزجار مردم نسبت به این گروهک ها دارد، گفت: مردم کردستان اعم از سنی و شیعه سالهاست که برادرانه در کنار همدیگر زندگی می کنند و هیچ مشکلی به حمد خداوند متعال با هم نداشته و نخواهند داشت.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: تروریست ها به خیال باطل خود با این عمل غیرانسانی خود زمینه ناامنی در استان و حتی کشور را مهیا می کنند و سرمایه گذاری اقتصادی در این استان متوقف می شود که این خیالی باطل و بچگانه است.

ماموستا رستمی افزود: مردم استان کردستان به ویژه خانواده های محترم شهدای این عملیات تروریستی مطئمن باشند که تروریست ها به زودی به سزای عمل ننگین خود می رسند.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: استان کردستان در طول عمر پر برکت انقلاب اسلامی بیش از 5 هزار و 400 شهید تقدیم نهال مقدس جمهوری اسلامی کرده است و بازهم هر زمان که نیاز باشد جوانان این خطه آماده جانفشانی در راه انقلاب و آب و خاک ایران هستند.

این عالم اهل سنت ادامه داد: حال در این میان سئوالی که پیش می آید این است که برخی از جریانات تروریستی دم از اسلام و پیاده نمودن اصول دین محمدی (ص) دارند، در حالی که اعمال شنیع آنها نه تنها هیچ نشانه ای از اسلام در آن دیده نمی شود، بلکه اعمال و پرونده سیاه آنان سرشار از خشنونت و اعمال غیرانسانی است و خوی حیوانی در آن نهفته است.

وی در پایان سخنان خود ضمن تسلیت به خانواده شهدای علمیات ننگین تروریست های پژاک عنوان کرد: تروریست ها بدانند که به زودی تقاص این حمله ناجوانمردانه و غیرانسانی خود را پس خواهند داد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha