جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین مصطفی نوروزی

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی مرحله استانی در سنندج با حضور ۱۶۰ نفر برگزار می شود.

حجت الاسلام  المسلمین مصطفی نوروزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ضمن تبریک میلاد پربرکت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت اظهار داشت: در استان کردستان استعدادهای بسیار ویژه ای در زمینه قرآنی وجود دارد، لذا باید این استعدادها را شکوفاتر از گذشته نماییم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: به همین مناسبت شرایط را برای برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی مرحله استانی در این استان مهیا دیده شد و ان شاء الله این دوره از مسابقات پنجم مردادماه جاری در شهر سنندج برگزار می شود.

این مسئول فرهنگی عنوان کرد: شرکت کنندکان در چهل و یکمین دوره از مسابقات قرآن کریم مرحله استانی در کردستان باید دارای شرایطی عمومی باشند.

حجت الاسلام نوروزی به شرایط اشاره کرد و ادامه داد: از جمله این شرایط می توان به عدم اشتغال به تحصیل در آموزش و پرورش، داشتن حداقل 18 و حداکثر 40 سال سن، دارا بودن تابعیت ایران اشاره کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: مرحله اول استاني مسابقات قرآني 21 تیرماه سال جاری در 4 رشته تفسیر و معارف قرآن کریم ویژه اهل سنت، تفسیر و معارف قرآن کریم ویژه اهل تشیع، حفظ و معارف موضوعی و حفظ و معارف احادیث برگزار گردید.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: در مرحله اول مسابقات قرآنی که در تیرماه سالجاری برگزاری شد، 70 نفر در رشته معارف اهل سنت، 36 نفر در رشته معارف اهل تشیع، 7 نفر در رشته حفظ موضوعی قرآن و 7 نفر نیز در رشته حفظ احادیث با هم رقابت نمودند.

حجت الاسلام نوروزی اظهار کرد: در مرحله دوم مسابقات قرآن کریم بیش از 160 نفر از برادران و خواهران حضور خواهند داشت.

وی به رشته های این دوره از مسابقات قرآنی مرحله استانی در کردستان اشاره کرد و بیان داشت: رشته های این دوره شامل اذان، دعاخوانی، قرائت، ترتیل، حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء و حفظ پنج جزء و ... می باشد.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان اظهار داشت: برندگان مرحله استانی شهریورماه امسال در مرحله کشوری در استان مرکزی به رقابت خواهند پرداخت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha