جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تقدیر قرآنی قارس

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین دژکام بر لزوم تمسک و توسل به قرآن کریم در جامعه امروزی تاکید کرد و گفت: اگر جامعه‌ای تحت تربیت قرآن باشد، آن جامعه نورانی است و اگر تحت تربیت قرآن نبود جامعه‌ای ظلمانی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین لطف‌الله دژکام، در آیین اختتامیه مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف تیرماه 97 این استان، با اشاره به جایگاه سومین حرم اهل‌بیت (ع) در استان فارس بعد از مشهد و قم اظهار داشت: به نظر می‌آید فاصله ما با قم اکنون بسیار زیاد است، لذا باید در مباحث قرآنی به حدی رشد کنیم که بگویند استان فارس بعد از مشهد و قم قرار دارد و جایگاه علمی و مذهبی خود را با تلاش بعد از قم به تعالی برسانیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس تصریح کرد: اگر جامعه‌ای تحت تربیت قرآن باشد، آن جامعه نورانی است و اگر تحت تربیت قرآن نبود جامعه‌ای ظلمانی خواهد بود، پس وظیفه پیامبر (ص) آن است که افراد و جوامع را به سمت نور ببرد.

وی با تأکید بر اینکه باید آیات قرآن را به حال و زندگی خود تطبیق دهیم، افزود: این جمله را به حال خودمان تطبیق می‌کنیم و اگر با همین عبارت از قرآن کریم بگوییم که اکنون در نور هستیم و رقبای ما ازنظر تمدن و سیاست و قدرت در ظلمت هستند، اما بررسی کنیم که خودمان چقدر می‌توانیم این مسئله را بپذیریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دژکام خاطرنشان کرد: همه ما مسلمان و انقلابی و قرآن‌خوان هستیم، اما این حرف را به همین صراحت هم می‌زنیم و منظور این است که جامعه ما نورانی است و جامعه آن‌ها ظلمانی؛ ممکن است خیلی‌ها بگویند جاهایی از جامعه ما مشکل دارد، اما واقعیت است اصل اینکه قرآن نور است را قبول داریم و هیچ‌کس آن انکار نمی‌کند، ولی بحث اصلی اینجاست که این قرآن چقدر در زندگی ما پیاده شده است و ما به همان نسبت ما نورانی می‌شویم.

وی به برگزاری این مسابقات اشاره کرد و گفت: درجایی که مسابقه قرآن است، باید بگوییم هدف اصلی از انزال این کتاب نورانی چیست و ما اکنون کجا هستیم و برای رسیدن به آن هدف باید چه‌کار کنیم؛ طبیعتاً حفظ و قرائت و تلاوت زیبای قرآن این‌ها گام‌هایی است در مسیر رسیدن به آن نوری که باید همه زندگی ما را بگیرد ولی قدم‌های ابتدایی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha