جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جلسه انجمن کلام

حوزه/ معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه استان قزوین از برگزاری نشست ماهانه دانش آموختگان علم کلام اسلامی با هدف تاسیس انجمن کلام اسلامی خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام سید مصطفی ابراهیمی، صبح امروز در نشست انجمن کلام حوزه علمیه استان قزوین، ضمن تبریک میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام رضا(ع) با اشاره به مناظرات این امام رئوف با بزرگان وادیان روزگار خود، این امام بزرگوار را سرسلسله متکلمین اسلامی برشمرد.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان قزوین با توجه به تحولات پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شکل‌گیری نیازها و پرسش‌های مختلف در عرصه‌های معرفتی و اجرایی را از پیامدهای این انقلاب برشمرد و پاسخگویی متقن به آن‌ها را ضروری برشمرد.

وی تصریح کرد: پاسخگویی عالمانه به سؤالات و خواسته‌های نوپدید نیازمند تحول در نگاه به علم و ساختارها دارد و باید به سمت توسعه اجتهاد از فقه فردی به فقه اکبر برویم تا تمام ظرفیت‌های علوم اسلامی برای پاسخ به نیازهای جدید و شکل دادن تمدن نوین اسلامی به کار رود.

این استاد حوزه علمیه استان قزوین  شکل‌گیری انجمن‌های علمی حوزوی را در این راستا ارزیابی کرد و اظهار امیدواری کرد تا با توسعه انجمن‌های علمی از مرکز به استان‌ها، تمام ظرفیت‌های علمی حوزه‌های علمیه کشور در مسیر پاسخگویی به نیازهای معرفتی و اجرایی کشور وجهان اسلام قرار گیرد.

وی به تشریح اهداف، وظایف و ساختارهای انجمن‌های علمی پرداخت و با توجه به وجود شرایط لازم و ظرفیت‌های غنی استان در زمینه کلام اسلامی ابراز امیدواری کرد تا پایان فصل تابستان روند اجرایی تشکیل انجمن کلام اسلامی طی شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha