دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه جامعه آفت دیده مانند پیکر قطع نخاعی و قطع اعصاب است،گفت: باید طوری برنامه ریزی شود هنگامی که مقام معظم رهبری نکته ای را می فرمایند تمام مساجد نیز در راستای فرمایش رهبری قدم بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی ظهر امروز در دیدار  جمعی از ائمه جماعات منطقه دو شهرستان بیرجند، اظهار کرد: اگر حیات را به معنای صحیح تعریف کنیم آثارش این است که انسان دارای ایده است و برای تحقق این ایده‌ها تلاش می‌کند؛ مسجد در معنای صحیح آن مسجدی است که پیامبر (ص) تعریف کرده نه مساجدی که استعمار بنا کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: اهل‌بیت (ع) و پیروان آن‌ها، به دلیل سلطه ظلم در انزوا بوده‌اند و نوعاً اداره امور در دست ستم گران بوده است.

وی افزود: اگر مساجد با تعریف پیامبر (ص) بر پایه تقوا بخواهد گسترش پیدا کند باید آرمان‌هایی بر اساس عبودیت خداوند را داشته باشد که در خارج از مساجد به‌عنوان دین به دیگران سرایت کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه مسجد بر خلقت انسان تعبیه‌شده است، خاطرنشان کرد: مغز متفکر و دانا و عاقل باید در محراب حضور پیدا کند، لذا هنگامی‌که مردم در انواع مسئولیت‌ها قرار می‌گیرند از محراب الهام می‌گیرند.

وی با بیان اینکه جامعه آفت‌دیده مانند پیکر قطع نخاع و قطع اعصاب است، گفت: همواره باید به این نکته توجه داشته باشیم که شرایط سخت تاریخ جایگاه مسجد را از یاد ما برده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه امروز باید در آزمون‌وخطا به جلو حرکت کنیم تا به مسجد واقعی برسیم، بیان کرد: کسی که به‌عنوان پیشوای مردم در صف جلو می‌ایستد باید تمام شرایط پیشوایی را در خود ایجاد کند.

وی با بیان اینکه امروز افرادی که چه بالفعل و چه بالقوه تا پای جان برای حفظ اسلام و دین خود ایستاده‌اند، بسیارند، اظهار داشت: روحانیون باید به‌رغم مخالفین و انسان‌های بزهکار از نیروی موجود حداکثر بهره‌برداری را داشته باشند چراکه پیروزی از آن شما است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید طوری برنامه‌ریزی شود که هنگامی مقام معظم رهبری نکته‌ای را می‌فرمایند تمام مساجد نیز در راستای فرمایش رهبری قدم بردارند، افزود: دشمن جمهوری اسلامی ایران در مقابل انقلاب اسلامی هیچ‌چیزی برای نشان دادن ندارد.

وی ادامه داد: انقلاب آمده تا تحول ایجاد کند اما تند و کند بودن این تحول به مدیریت و برنامه‌ریزی مدیران و مسئولین برمی‌گردد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه حرکت هماهنگ و هم سو در جهت ظهور امام زمان (عج) تأثیر بسزایی دارد، گفت: امروز عالمی که واجد شرایط باشد و آن‌چنان‌که باید کار خود را انجام دهد به‌اندازه پیغمبران بنی‌اسرائیل ارزش دارد.

وی خطاب به روحانیون، تأکید کرد: امروز به حرف‌های سطحی و اظهارنظرهای آبکی نباید اعتنا کرد و تنها در جهت ایجاد مساجدی که تعریف پیامبر بوده است باید قدم بردارید.

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha