جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خدام رضوی

حوزه/ خانواده گریانی که با کودکی معلول بر روی دست، به دنبال شفاعت دختر ۳ ساله شان بودند و عده زیادی از مردم ، هر کدام آرزویی داشتند، اما آرزوی مشترک تمام آن‌ها دیدن دوباره گنبد طلای امام رضا(ع) بود ...

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، همه ی نگاه ها به یک سو تنها منتظر زیارت یار می چرخند قلم ها قاصر از دلدادگی است که مردم برای امام مهربانی دل می سپارند. امامی که از راه دور نیز به پیروانش توجه دارد، آنان را می‌بیند و به درد دل‌هایشان گوش می‌دهد.

امام رضا(ع)، آرامش دل‏های زخمی و بی‏قراری است که طنین ناله‏‌هایشان، در جان ضریح می‌‏پیچد.

چشمانی که در روز ولادت با دیدن پرچم امام رئوفشان، گنبد طلا و پنجره فولاد حرم را متصور شدند و خودشان را در کنار ضریح امام دیدند، همان جایی که صدای دلنواز نقاره‌هایش انسان را یاد دریای مهربانی‌های امامی رئوف می‌اندازد، یاد پنجره‌ فولاد و پر و بال‌های شکسته، یاد جسم و قلب‌های خسته‌ای که سال‌ها است دخیل نام غریبش شده‌اند.

اما نه اینجا غریبی رنگ می‌بازد، اینجا دلی به وسعت مهربانی خدا به حرف‌های دل خسته تو گوش فرا می‌دهد و بی آن که تو حرفی به زبان آوری صدای شکستن قلبت را می‌شنود.

ایام میلاد امام رضا(ع) امامزادگان شهدای باقریه بیرجند حال و هوای خاص خودش را پیدا کرد، جایی که همه ی دل ها را با آمدن خدام امام هشتم به سمت حرم منور رضوی پرواز داد.

مهمانانی از جنس مهربانی ‌های امام رئوف، مهمانانی که عطر کرامت امام هشتم(ع) را در فضای استان پراکنده بودند.

کاروان خدام رضوی از 25 تیرماه امسال در خراسان جنوبی حضور پیدا کرد و در این مدت، پرچم سبز امام رئوف را از جنوبی ترین تا شمالی ترین نقاط استان بردند.

در امامزادگان باقریه گروهی از مردم با اسپند از فرستاده امام رئوفشان استقبال و شتری را برای امامشان قربانی کردند و گروهی اشک را چاشنی حضور پرچم سبز امام هشتم کردند.

در اینجا تا تنها عاشقانه امام را می شد دید، از پیرزنی که با اشک هایش بر روی ویلچر تنها آرزوی دیدن دوباره ضریح امام را داشت.

خانواده گریانی که با کودکی معلول بر روی دست، به دنبال شفاعت دختر 3 ساله شان بودند و عده  زیادی از مردم ، هر کدام آرزویی داشتند، اما آرزوی مشترک تمام آن‌ها دیدن دوباره گنبد طلای امام رضا(ع) بود.

زمانی برای عاشقی

با آنان هم کلام شدیم. با پیرمردی که یه سختی گام برمی داشت و گونه اش از اشک تمام پهنای صورتش را پر کرده است، رضا رضا گویان، به استقبال پرچم سبز استجابت می‌رود.

حسش را بازگو می کند و می‌گوید: چندین سال است که نتوانسته‌ام به زیارت امام رضا(ع) مشرف شوم، اما امروز حس بودن در حرم امام رضا(ع) به من دست داده است.

او در حالی که به استقبال پرچم سبز گنبد آقا می‌رفت، ادامه داد: امیدوارم امام رضا(ع) حاجت همه افراد را برآورده کند.

دلتنگی دیدار یار

پسر بچه ای که از تمام لحظات تصویر می گرفت،می گوید: با اینکه سالی یک بار به حرم امام رضا(ع) می‌روم اما زمانی که برمی‌گردم مشتاق حضور دوباره در حرمش هستم.

او خدام رضوی را فرشتگانی از جانب امام برای برآورده شدن آرزوی مردم دانست و گفت: خدام رضوی فرشتگان امام هشتم(ع) هستند که مارا به دوستمان می رسانند.

صحنه های که در قاب ها و تصاویر عالم دیار امامزادگان شهدای باقریه در دلها ثبت و ضبط شد همه نشان از ارادت مردم به دیدار یار می دهند.

معیار زندگی خود را با سبک زندگی رضوی تطبیق دهیم

حجت الاسلام سید علی اسدی، مبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید در جشن بزرگ زیر سایه خورشید که در آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: تمام دلدادگی انسان به این دلیل است که با وجود امام رضا(ع) به توحید و کلمه حق وصل شود.

 وی ادامه داد: مادیات در زندگی انسان نقش محسوس و قابل لمس دارند و گاهی مواقع انسان نگاه خود را محدود به رزق مادی و رزق معنوی می کند.

 مبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید افزود: رزق به چهار قسمت حلال، حرام، مادی و معنوی تقسیم می شود و راه رسیدن رزق در ابعاد مادی و معنوی در روایات ذکر شده است.

حجت الاسلام اسدی تصریح کرد: امام رضا(ع) وقتی به نیشابور سفر کردند حدیث شریف سلسلة الذهب را بیان کردند و فرمودند اگر رزق می خواهید این رزق در بُعد معنوی و بُعد مادی تنها در اختیار حضرت حق است.

وی ادامه داد: اگر بنا است توحیدمحوری زندگی کنیم باید از شاهراه ولایت وارد شد و این ولایت، ولایت علی(ع) است و اگر با معرفت جلو برویم بسیاری از مسائل درست می شود.

مبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید خاطرنشان کرد: شیعیان نباید تنها ادعای شیعه بودن کنند بلکه باید به آن عمل نمایند.

حجت الاسلام اسدی اظهار کرد: پیراهن حضرت یوسف(ع) چشمان حضرت یعقوب(ع) را بینا کرد چرا که این پیراهن به توحید اتصال داشت.

وی با بیان اینکه احترام بزرگترها رزق را بیشتر می کند، بیان کرد: باید معیار زندگی خود را با سبک زندگی رضوی تطبیق دهیم اما متاسفانه برخی به این موضوع توجه ندارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • SAABER IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
    0 0
    برانکو حاشیه دیدار پدیده_ پرسپولیس تشویق شدید برانکو در ورزشگاه پُر از تماشاگر حضور افتخاری خدام آستان قدس رضوی سرمربی تیم پرسپولیس بعد از حضور در ورزشگاه امام رضا (ع) به شدت از سوی هواداران این تیم مورد تشویق قرار گرفت.